La primera jornada de vaga de pilots d’Air Nostrum obliga a cancel·lar el 17% dels vols
La majoria de les operacions suprimides estaven previstes entre les illes de l’arxipèlag balear
La vaga dels pilots d’Air Nostrum ha obligat a cancel·lar el 17% dels vols en el primer dia de vaga indefinida convocada pel Sindicat Espanyol de Pilots de Línies Aèries (Sepla), segons han admés fonts de l’aerolínia. La companyia ha assenyalat que, en cas de cancel·lacions, que s'estan registrant especialment entre les illes balears, recol·loquen els passatgers.
La d'aquest dilluns és la primera jornada de vaga, convocada pels pilots de les bases i els centres de treball davant "la negativa de l'empresa a atendre les reivindicacions legítimes dels treballadors" en les reunions mantingudes entre el comité de vaga i la direcció empresarial la setmana passada. Els pilots reivindiquen millores laborals i salarials.
La vaga d'Air Nostrum, de caràcter indefinit en totes les bases i centres de treball on està present l'aerolínia, està prevista tots els dilluns i divendres de manera indefinida, si abans no es tanca un acord que acontente les dues parts.
Pel que fa als serveis mínims, el delegat del Sindicat Espanyol de Pilots de línies aèries d'Air Nostrum, Manuel Reyes, ha criticat el “proteccionisme” de les autoritats en fixar serveis mínims del 80%, aproximadament, amb la intenció d'incrementar-los al 90% a partir de la Setmana Santa i de cara a l'estiu.
Segons ha afegit Reyes, amb aquests serveis mínims, el problema acaba "enquistant-se", perquè les empreses no "reaccionen".
Més llegit
-
Una investigació de la UV troba una trentena d'agents infecciosos en la zona dana, tots patògens per als humans
-
Mor un home de 53 anys per colp de calor a la província d'Alacant
-
Sánchez diu que no "tirarà la tovallola" després de dir que és un polític net i Feijóo li demana que torne el botí i convoque eleccions
-
Controlat l'incendi a l'avinguda del Port de València amb almenys setze ferits per inhalació de fum
-
València aprovarà en el ple d’este mes que el topònim en valencià porte l’accent tancat
-
El Consell autoritza d’urgència obrir les comportes de l’Albufera per a millorar l’aigua i abaixar la temperatura