Air Nostrum reprén la seua fusió amb CityJet

Ambdues companyies estan a l’espera de l’autorització de les autoritats europees

Avió de la companyia valenciana Air Nostrum
Avió de la companyia valenciana Air Nostrum / Twitter: @AirNostrumLAM

L'aerolínia Air Nostrum ha représ el procés per a la seua fusió amb la irlandesa CityJet i ha tornat a remetre a les autoritats europees la documentació perquè autoritze l'operació amb la qual les dues companyies volien crear el grup europeu més gran d'aerolínies regionals.

Després de la parada per la pandèmia, les negociacions entre les dues companyies per a tancar l'acord segueixen el seu curs, i l'acceptació per part de la Comissió Europea de la fusió seria un pas més dins del procés d'unió, segons han explicat fonts d’Air Nostrum.

La Direcció General de la Competència de Comissió Europea ja va validar el 2019 la unió entre els dos operadors regionals, però ha tornat a demanar que es formalitzara el tràmit de competència en haver passat quatre anys des de l'anterior acceptació.

Així, l'autoritat europea ha rebut la notificació cursada per Cityjet i Air Nostrum perquè autoritze la fusió entre les dues companyies.

Air Nostrum i CityJet firmaren el 2018 l'acord per a crear un hòlding que dirigirien les dues aerolínies amb l'objectiu de crear "el grup europeu més gran europeu d'aerolínies regionals", segons anunciaren els seus primers executius. No obstant això, la pandèmia de coronavirus va posar Air Nostrum en una situació de dèficit patrimonial amb pèrdues de 144 milions d'euros.

Però durant el 2021 la companyia va reduir en més d'un 95% les seues pèrdues i va recuperar les xifres de trànsit, pal·liant així la situació de dèficit que havia generat la pandèmia. I el juny passat durant la roda de premsa on es presentaren aquests resultats, el president de l'aerolínia valenciana, Carlos Bertomeu, va assenyalar que la intenció era recuperar el projecte de fusió perquè, encara que "els temps i contextos" havien canviat després de la crisi sanitària, la voluntat d’Air Nostrum era la mateixa.

De fet, Bertomeu va precisar que aquest pla estava contemplat en els informes de viabilitat remesos per a accedir al préstec participatiu de 111.000.000 d'euros concedit per la Societat Estatal de Préstecs Industrials (SEPI), a càrrec del Fons de Suport a la Solvència d'Empreses Estratègiques (Fasee).

El president d’Air Nostrum va explicar que ambdues firmes havien de comprovar si la compatibilitat d'encaix entre elles continuava "intacta", i que s'havien de reexaminar les condicions de l'operació.

També et pot interessar