El preu de la gasolina, a examen: a què pertany cada percentatge?
De cada 100 euros que l’usuari paga de gasolina, un 50% són impostos, una quantitat que és invariable
Repsol, BP i Cepsa controlen el 85% del mercat de les gasolineres, amb una hegemonia clara de Repsol, que té el 65% de quota de mercat. A la resta d’Europa hi ha més competència que a Espanya. Així i tot, les gasolineres 'independents' tenen marges de preus molt taxatius.
El president de la Federació Mediterrània d’Estacions de Servei (FEDMES), Juan José Sánchez, assegura a À Punt NTC que no guanyen més beneficis. “El nostre sector de tota la vida ha guanyat per litres, amb un marge o comissió per cada litre venut” ha aclarit.
De cada 100 euros que l’usuari paga de gasolina, un 50% són impostos i aquesta quantitat és invariable. Cal buscar les raons que ens diferencien d'Europa en l'altra part del repartiment, concretament en la matèria primera, perquè en este punt entra en joc el refinament del combustible, que ha pujat de preu per l'electricitat i els costos derivats de la logística i la comercialització del producte.
Segons Felipe Sánchez, professor de finances d’EDEM, els costos de transport, logístics i de refinament fan que el preu no siga homogeni a tota la Unió Europea. A més, “Espanya té el component afegit que té més demanda, perquè hi ha molts turistes i cada vegada més, cosa que fa que la demanda i els preus pugen” ha afegit.
El que sí que és estable és la sensació d'impotència davant de l'assortidor. Per a molts usuaris, la gasolina s’ha convertit en una altra excepció ibèrica.
Més llegit
-
Detenen tres xics de 14 i 15 anys per violar una companya de l'institut a València
-
Mor d’un infart el tècnic d'Emergències que va validar el primer missatge ES-Alert durant el 29-O
-
Deu ferits en quatre accidents de trànsit a l’AP-7 entre Xilxes i Moncofa a causa de la boira
-
La Generalitat impulsa una plataforma de bus ràpid entre València, Xirivella, Aldaia i Alaquàs
-
L'alcalde d'Almussafes admet contactes amb Ens Uneix i anuncia una querella contra Morant després de l'expedient del PSPV
-
Ricardo Caballer bat el rècord Guinness en disparar a Las Vegas la mascletà més gran del món
Més vist
Més escoltat
-
24.02.2026 | 90 minuts
-
24.02.2026 | ContrÀpunt
-
24.02.2026 | Capitá Paella rep el Premi al millor creador en valencià
-
24.02.2026 | "Nutrició", amb Clara Llorens | Mites i beneficis del café
-
24.02.2026 | Cadena de valor | “EL VALOR DEL MARKETING MEDITERRANI”: MARKETING I EMPLEABILITAT
-
Capítol 1: La IA ja és ací: com està canviant la manera de fer marketing