El BCE apuja els tipus al 2,5% davant de l'amenaça de la inflació, el segon increment d'enguany

L'autoritat monetària europea preveu que la inflació es mantindrà "molt per damunt de l'objectiu durant un període prolongat" a causa de la guerra a l'Iran

Símbol de l'euro
Símbol de l'euro / Fundación ONCE

Torna a pujar el preu dels diners. El Consell de Govern del Banc Central Europeu (BCE) ha optat este dijous per apujar els tipus d'interés en 25 punts bàsics, de tal manera que la taxa de depòsit (DFR) pujarà al 2,5%, la de les operacions de refinançament (MRO) al 2,65% i la de la facilitat marginal de préstec (MLF) al 2,90%, una decisió ja descomptada pels mercats, mentre les pressions inflacionistes continuen alertant l'entitat europea. Es tracta de la segona pujada de la taxa de referència enguany després de l'escomesa al juny, que va ser la primera executada per la institució des de setembre del 2023.

"El Consell de Govern ha decidit apujar els tres tipus d'interés oficials del BCE en 25 punts bàsics. El conflicte al Pròxim Orient continua generant pressions inflacionistes i es preveu que la inflació es mantindrà molt per damunt de l'objectiu durant un període prolongat", ha destacat la institució.

El BCE ha apostat per un nou enduriment monetari després que la inflació de l'eurozona se situara en el 3,3% a l'agost, enfront del 2,9% registrat al juliol, i a pesar que la taxa subjacent es moderarà una dècima, fins al 2,1%; mentrestant la guerra a l'Iran continua recrudint-se i el preu del Brent rebaixa els 100 dòlars per barril.

Així mateix, el BCE ha elevat les seues previsions d'inflació per al 2027 i 2028, mentre que ha mantingut els seus pronòstics per al 2026. L'institut emissor ha assegurat estar en una bona posició per a navegar la incertesa causada pel conflicte i que el rumb dels tipus en futures decisions estarà.

D'esta manera, el Consell de Govern del BCE, reunit hui a Berlín, ha advertit que es mantindrà alerta a les perspectives d'inflació i altres riscos relatius als preus, així com de la dinàmica de la inflació subjacent i l'eficàcia de la transmissió de la política monetària, sense comprometre's per endavant amb cap senda concreta de tipus.

També et pot interessar

stats