El president de Baleària denuncia que la terminal de València és "tercemundista i una vergonya per a la ciutat"

Adolf Utor destaca que el transport marítim turístic ha recuperat els nivells de volum de passatgers d'abans de la pandèmia, però no la rendibilitat, que "s'ha vist castigada pels preus del combustible"

El president de Baleària, Adolf Utor, en 'Les notícies del matí' / À Punt NTC

El sector del transport martím turístic ha recuperat els nivells de volum de passatgers d'abans de la pandèmia, però no la rendibilitat. En una entrevista en Les notícies del matí, el president de Baleària, Adolf Utor, ha explicat que els costos del combustible dels vaixells els han fet perdre competitivitat.

Utor ha destacat que "s'han dut més passatgers i més tones de mercaderia" i, per tant, "s'augmenarà la facturació", però que la rendibilitat s'ha vist "castigada pels preus del combustible" relacionat amb la guerra d'Ucraïna.

"El combustible ha arribat a ser el 35% de les nostres estructures de costos i és un factor que no controles, com tampoc es controlarà el cost de CO₂", ha apuntat.

Per això Baleària ha fet una important inversió els últims anys, per a tindre vaixells amb motors duals que poden consumir tant gas com diésel o gasoil. Ara, segons ha dit el president de la companyia de transport marítim, amb seu a Dénia, estan buscant "vies de solució alternatives que siguen més sostenibles", com l'aposta del GNL, que els permetrà "combatre el canvi climàtic i ser més competitius".

Estem buscant vies de solució sostenibles, com l'aposta del GNL, que redueix les emissions de CO₂ un 30% respecte a altres combustibles i permet el consum de gas renovable de biometà i també mesclar el gas amb l'hidrogen

"L'aposta del GNL redueix les emissions de CO₂ un 30% respecte a altres combustibles i permet el consum de gas renovable de biometà provinent de granges i abocadors, que és un combustible neutre en emissions de CO₂, i que també permet mesclar el gas amb l'hidrogen", ha explicat Utor.

Polèmica per l'adjudicació de la terminal de passatgers i creueristes del port de València

Pel que fa a la polèmica amb relació a l'adjudicació a Baleària de la nova terminal de passatgers de línia regular i de creueristes del port de València, Utor ha afirmat que volen mantindre's al marge, però que l'actual situació de la terminal és una vergonya per a la ciutat. "Hem estat tota la vida treballant en contenidors en una situació tercermundista que ningú es creu".

Per contra, ha explicat que Dénia disposa d'una terminal, uns restaurants i uns espais i "la gent va a Dénia, que mou més de 500.000 passatgers, molt més que València, perquè en les condicions en què està són una vergonya per a la ciutat".

Hem estat tota la vida treballant en contenidors en una situació tercermundista. Si vas a Dénia, veus una terminal i restaurants, i mou més de 500.000 passatgers, molt més que València perquè en les condicions en què està són una vergonya per a la ciutat

Entre els projectes de futur de Baleària, el seu president ha avançat que estan molt enfocats en el Carib, "on està tot per fer, ja que no hi ha línies de ferri".

També volen renovar la flota i miren al nord d'Àfrica amb els ulls posat en "Tunísia o Líbia, que són territoris per desenvolupar", perquè la situació d'Algèria està afectada per les roïnes relacions amb el govern de Pedro Sánchez.

També et pot interessar

stats