La ministra de Turisme espera que el mercat britànic torne a viatjar a Espanya a partir del 20 de maig

La patronal del sector ha rebut el pronòstic amb escepticisme i critica el govern espanyol per no fer una proposta diferenciada per territoris

Platja de Benidorm, una de les localitats turístiques que més acusa el descens del turisme estranger
Platja de Benidorm, una de les localitats turístiques que més acusa el descens del turisme estranger / Europa Press

La presentació de la campanya turística de la Comunitat Valenciana ha coincidit amb un missatge d'optimisme per al sector. La ministra de Turisme, Reyes Maroto, ha avançat aquest dilluns a Alacant la possible recuperació del mercat britànic a partir del 20 de maig. Això sí, sempre que les dades epidemiològiques permeten el canvi del semàfor de taronja a verd que el govern britànic demana. La patronal ha rebut el pronòstic amb escepticisme i critica el govern espayol per no fer una proposta diferenciada per territoris.

"Estem treballant en un canvi en la recomanació 916, que permetrà que el mercat britànic s'òbriga al turisme espanyol a partir del 20 de maig, que és quan esperem que s'aprove la nova recomanació", ha apuntat Maroto. La ministra ha incidit que estan ja treballant amb "el mercat britànic perquè aquesta reactivació es produïsca com més prompte millor i que els britànics trien Espanya, trien la Comunitat Valenciana, aquesta província, Alacant, per a les seues vacances d'estiu", ha afegit. "Sense dubtes, són bones notícies que ens animen a ser optimistes de cara a la temporada d'estiu perquè el punt d'inflexió de la vacunació ens permet garantir la mobilitat amb seguretat", ha manifestat.

Maroto també ha recordat que Europa avança per a tindre en marxa en juny el certificat verd o certificat de vacunació europeu. També ha remarcat la bona evolució de la pandèmia, que contribueix a un optimisme en les previsions. El govern ha tornat a dir que confia i treballa per la recuperació d'un sector que és clau en l'economia espanyola.

Esperem que en les pròximes setmanes la Comunitat Valenciana i destinacions com Benidorm comencen a recuperar una certa normalitat, també dels turistes nacionals Reyes Maroto - Ministra de Turisme

"I esperem, com així ens han traslladat els responsables de la patronal hotelera Hosbec, que en els pròxims dies, en les pròximes setmanes, la Comunitat Valenciana i destinacions tan volgudes com Benidorm, ací, a la província d'Alacant, comencen a recuperar una certa normalitat també dels turistes nacionals", ha expressat Maroto. La ministra ha defensat unes expectatives "optimistes" però també "prudents" perquè cal anar recuperant "la confiança en els viatges".

El sector turístic ha rebut aquestes paraules amb una mescla d'esperança i escepticisme. Els hotelers pensen que si la negociació no es fa per territoris i es mesuren les dades globals de la Península tornen a córrer el risc de quedar exclosos de les destinacions turístiques marcades com a segures per l'executiu britànic.

El turisme britànic ha sigut des de fa anys el principal mercat emissor de visitants estrangers a la Comunitat Valenciana. Un total de 18 milions de britànics van triar Espanya com a destinació el 2019, un mercat vital perquè l'economia valenciana es recupere i arribe al 5% de creixement que els analistes preveuen per a la nostra comunitat.

Fitur serà la setmana pròxima

D'altra banda, Maroto ha avançat que la setmana vinent se celebrarà la Fira Internacional de Turisme (Fitur), la qual cosa serà, "sense dubte, també un aparador idoni per a reforçar la confiança a viatjar a Espanya". Fitur se celebra tradicionalment a finals de gener i principis de febrer. "Ens dotarem d'una campanya de promoció que presentarem el dimecres amb una etiqueta, que espere també que arribe a molts turistes que estan decidint on viatjaran enguany, per a consolidar a Espanya com a una destinació segura i, sobretot, reforçant els nostres productes, les nostres destinacions", ha indicat.

Nova campanya de la Generalitat

D’altra banda, la Generalitat ha presentat aquest matí la nova campanya de promoció turística. Sota el lema "Qui ho ha viscut ho sap" i amb la poesia com a fil conductor, la campanya vol impulsar el turisme després d'un any especialment dur marcat per la pandèmia. El president Puig ha explicat que estan treballant amb la Unió Europea per a impulsar la mobilitat dels ciutadans europeus i que les PCR per a viatjar siguen gratuïtes.

També et pot interessar