La meitat dels contribuents valencians marca la X de la renda per a finalitats socials

La preferència per esta opció va permetre recaptar 44,2 milions l’exercici passat, fet que suposava cinc milions més que l’any anterior

Representants de les entitats socials valencianes que promouen la campanya de la "X solidària"
Representants de les entitats socials valencianes que promouen la campanya de la X Solidària / Campanya "X Solidària"

La meitat de la població valenciana —concretament, el 50,02%— va optar per destinar els seus tributs a activitats de finalitats socials que duen a terme les ONG i organitzacions del tercer sector en la declaració de la renda de l’any passat. El veïnat de la província de Castelló és el que més es decanta per esta opció (52,49%), seguit del de València (50’92%) i Alacant (47’73%).

Este percentatge implica una recaptació total de 44,2 milions d'euros que es destinaran a projectes per a persones en situació de vulnerabilitat i suposa que la Comunitat Valenciana va recaptar 5,2 milions més que l’any anterior.

A través de la convocatòria de subvencions de la conselleria que gestiona estos fons, s'han dedicat 24,7 milions d'euros per a finançar un total de 1.490 programes que duen a terme 284 entitats valencianes.

Destaca, a més, que un total de 504.037 contribuents que van marcar la casella 106, la que manifesta l’elecció dels contribuents, també van escollir la X Solidària de l'Església catòlica.

Els promotors de la campanya han recordat que els contribuents poden escollir les dos opcions, cosa que implica doblar l’assignació o bé decantar-se'n únicament per una. “Marcant les dos caselles l'ajuda se suma, no es divideix; d'esta manera, estaran aportant un 0,7% dels seus impostos a cadascuna d'elles; en total, un 1,4%”, ha aclarit el president de la Plataforma del Tercer Sector social, Luis Vañó, en la roda de premsa que s’ha fet per a promoure les assignacions a les finalitats socials.

Vañó ha assenyalat la importància d'este gest, que “no costa res al contribuent, perquè ni pagarà més ni li retornaran menys” per a afrontar la pujada de preus actual.

D'altra banda, el 49,98% dels contribuents (1,29 milions) no marquen la casella 106 ni la de l'Església catòlica. Si les persones que no marquen la X Solidària ho feren, es podrien destinar en total 32,2 milions més a atendre els sectors de població en situació de major vulnerabilitat.

Per això, entitats socials de tota la Comunitat s'han unit en la campanya “X Solidària” perquè cada vegada siguen més les persones que la marquen en la seua declaració de la renda. De fet, convidaven a fer-ho enmig d'un context social i econòmic inestable en el qual els nivells de pobresa han anat en augment.

En la Comunitat Valenciana la campanya de la X Solidària la promou la Plataforma del Tercer Sector, constituïda per la Plataforma del Voluntariat de la Comunitat Valenciana, la EAPN Comunitat Valenciana, Creu Roja, Càritas Diocesana, Cermi CV i ONCE, així com la Coordinadora Valenciana de ONGD.

També et pot interessar

stats