Primer màster en línia de bateries elèctriques, un sector amb molt de futur

Els professionals que es formaran en aquest màster tindran l’oportunitat de treballar a la gigafactoria de Volkswagen a Sagunt o a la factoria de Ford a Almussafes

Una persona posa a carregar la bateria elèctrica d'un automòbil / À Punt NTC

Aconseguir bateries més eficients, segures i duradores és la finalitat de les investigacions que l'Institut Tecnològic de l'Energia (ITE) fa en aquest camp. En les cambres aïllades els tècnics munten les bateries component a component abans que passen el control de seguretat.

Juan Gilabert, tècnic de la Unitat de Bateries de l'ITE, ens ho explica: “Comprovem sota diferents condicions de temperatura i d'abús com reaccionen les bateries”. Una vegada instal·lades al vehicle elèctric treballen perquè puguen aportar energia a la xarxa. "Fem que es puga injectar energia a la xarxa si ho necessita o emmagatzemar l’energia sobrant”, detalla Julián Romero, enginyer I+D de l’ITE.

El mercat internacional demana professionals qualificats en la fabricació i l'aplicació de bateries i, per això, la Universitat de València, l'ITE i l'empresa Power Electronics s'han unit per llançar el primer màster en línia de bateries.  “Tindre persones formades i amb talent en la nostra comunitat està sent un element clau perquè determinades indústries vulguen dur ací els seus projectes”, comenta Empar Martínez, secretària autonòmica d’economia.

Uns professionals especialitzats que podran treballar a la gigafactoria de Volkswagen a Sagunt o a l'electrificació de Ford Almussafes, però que a causa de la bretxa que hi ha entre la gran demanda del sector i la falta de professionals, de segur que tindran oportunitats laborals en tot el món.

També et pot interessar

stats