Marco destaca la gran assistència a Hàbitat: "La planta hotelera de València està plena per la fira"
Vora 900 empreses participen en el gran aparador del moble i el 50% són valencianes. El seu director afirma que han crescut "un 30% anual, el recinte està complet i cada any tenim més demandes d'expositors"
Optimisme en el sector valencià del moble en l'edició de Fira Hàbitat València. El seu director, Daniel Marco, ha assegurat a Les notícies del matí que l'assistència aquesta edició està sent molt bona.
"La planta hotelera de València està completament plena per la fira, hem convidat 3.000 persones, la meitat, estrangeres, i són els majors compradors de moble del món", ha destacat Marco.
Els certàmens Fira Hàbitat i Home Tèxtils Premium by Textilhogar han inaugurat aquest dimarts una nova edició amb "molt bones perspectives", que es preveu com la major convocatòria de l'última dècada.
En total, l'oferta de tots dos certàmens s'eleva fins a les 881 firmes i marques internacionals, que ocupen de forma completa els huit pavellons del Fòrum Centre i Oest de Fira València.
Els números d'Hàbitat són inusuals i estem tenim un creixement que dins del sector firal no és normal. Des del 2017 hem crescut un 30% anual, el recinte està complet, cada any tenim més demandes d'expositors i hi ha molts països que volen vindre
"Els números d'Hàbitat són inusuals i estem tenim un creixement que dins del sector firal no és normal". Segons explica Marco, des que va arribar a la fira en 2017 "hem crescut un 30% anual, el recinte està complet i cada any tenim més demandes d'expositors i hi ha molts països que volen vindre".
Fira Hàbitat és el gran aparador del sector del moble i la il·luminació. El director destaca que "el 50% de la fira és teixit industrial valencià" i també hi ha altres clústers nacionals de producció molt forts com Múrcia, Catalunya, el País Basc o Andalusia.
"La meua vocació és ser un aparador de la indústria espanyola i la prioritat és que estiga ben representada, ja que quan un comprador estranger ve a Espanya vol veure producte espanyol". A més, en Hàbitat hi ha "un 20% d'empreses estrangeres que ens aporten valor".
El 50% de la fira és teixit industrial valencià i també hi ha altres clústers nacionals. La meua vocació és ser un aparador de la indústria nacional i que estiga ben representada, ja que quan un comprador estranger ve a Espanya vol veure producte d'ací
Europa, principal destinació del moble valencià
El director de Fira Hàbitat València ha assenyalat que el moble valencià està destinat, principalment, a països europeus, sobretot a França, Portugal o Itàlia. "El gran comprador del moble valencià és Europa, sobretot França, que és un 25% de les exportacions".
Després hi ha altres mercats amb oscil·lacions de pujades i baixades, com els Estats Units, els països àrabs o Rússia, que solia ser-ho, però que està afectat per la guerra d'Ucraïna. "Els compradors russos no obtenen el visat i no han pogut estar-hi".
Fira Hàbitat aposta pel disseny i pels nous talents i cada any hi ha més incorporacions de nous dissenyadors amb projecció nacional.