La Marató atrau 33.000 corredors a València, un 10% més que l'any anterior, que es deixen una mitjana de 200 euros per dia

Per primera vegada en la història de la carrera, els esportistes internacionals són més de la meitat del cens

València bull durant les hores prèvies a la Marató / À Punt NTC

València bull d'activitat poques hores abans de començar 43a edició de la Marató Trinidad Alfonso. En els últims anys s’ha confirmat l’important impacte econòmic que aquesta celebració suposa per a la ciutat, que ja va més enllà del vessant purament esportiu.

I no només això, sinó que és una cursa que amb el pas dels anys ha incrementat el prestigi i l'afluència. Enguany, amb 33.000 corredors i corredores inscrites, la prova té un 10% més de participació respecte al 2022, edició en què va haver-n'hi un total de 30.000 participants.

A més, també augmenta el percentatge de participació internacional, amb més de la meitat dels corredors i corredores, un 57% del cens, provinents de l’estranger. Segons Nuria Montes, consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, aquestes dades situen la Marató com “una de les grans proves del calendari mundial". I afig: "Segurament València acabarà per esdevindre una de les grans “majors”, al costat d’altres proves de mida internacional, com les de Nova York o Berlín".

Hosbec també valora positivament les xifres, amb un ple tècnic d'ocupació als hotels. Els establiments han preparat paquets especials per als corredors. Ulpiano Donoso, director de SH Inglés, explica que han posat a disposició de la clientela "un late checkout perquè els que marxen diumenge tinguen temps suficient". D'altra banda, María Oltra, adjunta de direcció de l'Hotel Barceló, ens explica que han preparat un sopar especial amb proteïnes per a aquest dissabte i que obriran el desdejuni del diumenge abans del que és habitual per a adaptar-se a la cursa.

L'any passat la cita va tindre un impacte econòmic històric, va deixar un total de 27 milions de despesa turística, segons l'estudi que la mateixa organització va facilitar el mes de febrer. Aquest any, amb el càlcul que cada participant gaste una mitjana de 200 euros per dia, la despesa podria superar els números de l'any passat i deixar vora 30 milions d'euros per al sector turístic valencià.

Siga com siga, la Marató de València s'ha convertit en una celebració clau per a la ciutat, que aspira a convertir-se en una de les capitals mundials del running.

També et pot interessar

stats