Lluch destaca que el clúster valencià de l’automoció patirà les conseqüències de l'ERO a Ford Almussafes

La gerent d'AVIA afirma que la gigafactoria de Volkswagen a Sagunt suposarà un canvi radical per a la indústria auxiliar, ja que donarà lloc a una nova cadena de subministrament i generarà nous perfils

Elena Lluch, gerent d’AVIA / À Punt NTC

El clúster valencià de l'automoció patirà les conseqüències de l'expedient de regulació que es negocia aquest divendres a la planta de Ford a Almussafes. Així ho ha reconegut la gerent d'AVIA, Elena Lluch, en una entrevista a Les notícies del matí.

Encara que la indústria auxiliar de l'automòbil s'ha diversificat molt els últims anys per a no dependre tant de Ford, Lluch diu que serà "inevitable" un impacte en aquestes empreses de la reducció de la plantilla i de la reducció de la càrrega de treball de la planta de la multinacional nord-americana.

La gerent d'AVIA ha reconegut que hi haurà una "causa directa de reducció d'ocupació en els proveïdors que fabriquen a temps i en seqüència", si bé encara desconeix l'impacte, perquè fins que Ford no tanque la seua negociació, "no coneixerem l'impacte en la cadena de valor i esperem que siga el mínim possible".

La inflació en el sector de l'automoció

D'altra banda, ha indicat que el clúster valencià de l'automoció està patint per la inflació i l'augment dels costos.

"Ho estem vivint malament perquè han pujat les matèries primeres, l'energia, els costos logístics, i això van en contra dels fabricants de vehicles, que no estan absorbint aquesta pujada en un sector en què els marges són molt ajustats".

Canvi radical per a la indústria auxiliar

Aquest divendres es posarà la primera pedra de la gigafactoria de Volkswagen a Sagunt. La gerent d'AVIA afirma que la gigafactoria de bateries suposarà un canvi "radical" per a la indústria auxiliar de la Comunitat Valenciana, ja que donarà lloc a una "nova cadena de subministrament" al voltant d'aquesta planta i generarà nous perfils professionals.

Segons Lluch, a la Comunitat Valenciana "tindrem cadenes de subministrament totalment diferenciades". Per un costat, la fabricació i assemblatge de vehicles elèctrics en la planta d'Almussafes. I, per un altre, la gigafactoria de Sagunt de Volkswagen que "ens permetrà desenvolupar un altre procés que serà la fabricació i assemblatge de bateries i a les faldes de Volkswagen sorgirà una nova cadena de subministrament també del sector automoció però en un àmbit diferent".

També et pot interessar

stats