Ja es pot demanar cita per a fer la declaració de la renda per telèfon

Aquesta opció de presentació comença el 5 de maig i s'allargarà fins al 29 de juny

Un home fa la declaració de la Renda per telèfon
Un home fa la declaració de la renda per telèfon / Shutterstock

L’Agència Tributària ofereix a la ciutadania diferents formes de fer la declaració de la renda: en línia, per telèfon o de manera presencial. El període per a fer-la telefònicament comença aquest dijous 5 de maig i s'allargarà fins al 30 de juny, però ja es pot demanar cita des d’aquest dimarts, dia 3 de maig, i fins al 29 de juny.

La cita per a presentar la renda per telèfon es pot concertar de diferents formes:

  • Per Internet amb el NIF/NIE o DNI electrònic, el certificat electrònic, la Cl@ve Pin o la referència de la declaració de l’any anterior.
  • A través de l’app Agència Tributària
  • Trucant als telèfons automàtics 91 535 73 26 o 901 12 12 24.
  • Trucant al telèfon amb atenció personal 91 553 00 71 o 901 22 33 44, de dilluns a divendres de 09:00 hores a 19:00 hores.

Una vegada concertada la cita, l’Agència Tributària contactarà amb la persona que l’haja sol·licitada el dia i a l'hora acordats per a fer la declaració a través del telèfon, però no tot el món pot presentar els comptes telemàticament. Aquesta opció no està disponible per a qui haja percebut salaris superiors a 65.000 euros anuals, rendiments del capital immobiliari de més 15.000 euros a l'any o tinguen més de dos immobles llogats o dos contractes de lloguer. També hi queden excloses les persones amb més de dues operacions de guanys o pèrdues patrimonials o que hagen venut un immoble adquirit per donació o herència durant el 2021.

Per a qui preferisca fer la declaració de forma presencial ha de demanar una cita entre el 26 de maig i el 29 de juny, per les mateixes vies excepte el telèfon automàtic.

Per a anul·lar una d’aquestes cites es pot fer a través dels quatre canals de comunicació ja mencionats.

Seus temporals de l’ATV per fer la declaració a Castelló

La Conselleria d'Hisenda, a través de l'Agència Tributària Valenciana (ATV), instal·larà a partir del pròxim 1 de juny seus temporals amb personal especialitzat en huit municipis de la província de Castelló en els quals la ciutadania podrà presentar la renda de 2021 de forma totalment gratuïta i amb l'assessorament de persones expertes.

El conseller d'Hisenda, Vicent Soler, ha visitat aquest dilluns els municipis de l'Alcora i Vistabella del Maestrat, a la comarca de l'Alcalatén, on ha presentat la campanya presencial de la renda que durà a terme la Generalitat de manera complementària al servei que ofereix l'Agència Tributària Estatal "per a facilitar que un nombre més gran de contribuents de la província tinguen l'oportunitat d'accedir a aquest servei gratuït i personalitzat". Soler ha incidit a dir que aquest tipus d'accions són també una forma de lluitar contra la despoblació.

Les huit oficies temporals disponibles estaran a Morella, Sant Mateu, Benicarló, Vistabella del Maestrat, l'Alcora, Montanejos, Castelló de la Plana i Sogorb. A aquestes huit oficines temporals, cal sumar les tres oficines amb les quals compta l'Agència Estatal de manera permanent i en les quals la ciutadania també podrà rebre ajuda per a presentar la renda, com sempre. 

Aquestes oficines temporals se situaran de manera estratègica i complementària a les 25 seus de l'Agència Estatal d'Administració Tributària que hi ha actualment a la Comunitat Valenciana, i així es permetrà “que siga el doble de població la que pot ser atesa i augmenta el temps que cada agent pot dedicar a la ciutadania en les seues consultes", ha explicat la directora de l’ATV, Sonia Díaz.

També et pot interessar

stats