Iryo engega motors a València i s’afig a l’oferta de l’alta velocitat

L’operador ferroviari de baix cost i de capital valencià arrancarà a l’estació Joaquim Sorolla el 16 de desembre

Els nous trens 'Frecciarossa' d'Iryo poden arribar assolir els 360 km/h
Els nous trens Frecciarossa d'Iryo poden arribar a 360 km/h / Iryo

Iryo, l'operador ferroviari de baix cost on participen l’aerolínia valenciana Air Nostrum, Globalvia i Trenitalia, inaugura aquest dilluns la posada en marxa en l’Estat espanyol des de l'estació Joaquim Sorolla. 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, i la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, estaran presents en el viatge inaugural, que connectarà València amb Madrid, tot i que l'estrena comercial tindrà lloc el 25 de novembre en una altra línia: la que enllaçarà Madrid amb Saragossa i Barcelona.

Caldrà esperar, però, fins al 16 de desembre quan començarà a operar de manera comercial des de l’estació Joaquim Sorolla. A més, la companyia preveu arribar a l’estació d’Alacant el 2 de juny del 2023.

Creix l’oferta d’alta velocitat de baix cost

Iryo es converteix així en el tercer operador del transport ferroviari de viatgers a l’Estat, després de l'obertura a la competència fa quasi dos anys. La irrupció de la pandèmia va retardar l'entrada del primer competidor de Renfe, Ouigo, fins a l'endemà d'alçar-se l'estat d'alarma. El passat 6 d’octubre aterrava a València.

L’operadora tindrà una flota de vint trens italians ETR 1000 totalment nous, coneguts com a Frecciarossa (fletxa roja), per als quals s’han invertit 800 milions d'euros. És un model interoperable en diversos països europeus, que fa 200 metres de llarg, té capacitat per a vora 500 passatgers i pot arribar a velocitats comercials de 360 quilòmetres per hora.

També et pot interessar

stats