Com han canviat els hàbits de consum als mercats?

Molts sectors de comerciants aposten ara per espais gastronòmics, mentre que altres prefereixen la venda tradicional

Tenda d'espècies al Mercat Central de València / À Punt NTC

Vora 200 parades de mercats de tot València van quedar dimecres passat sense cobrir en subhasta oficial, un símptoma que els costums i l'oferta i la demanda estan canviant. Molts sectors de comerciants aposten per espais gastronòmics, mentre que altres prefereixen la venda tradicional. 

Un equip d’À Punt Notícies ha entrat aquest dijous al Mercat Central de València, marcat inevitablement per l'efecte turístic que conviu amb el comerç de tota la vida. Portes endins, Pilar Manserga, venedora d’espècies, assegura que dia a dia s’han d’adaptar als nous perfils de turistes i a les necessitats que tenen. “És una adaptació contínua”, afig. 

La proliferació d'apartaments turístics condimenta ara la venda de matèries primeres. A les fruiteries el producte més fresc comparteix espai amb sucs i macedònies. “Ens hem adaptat nosaltres a ells, en lloc d'ells a nosaltres. Si m’ho diuen fa quinze anys, no m’ho crec”, lamenta la venedora de fruita Maria Lita. De fet, en el mateix mercat els compradors poden adquirir el souvenir típic entre pernils, tomaques i companatges, productes que consideren com “típic valencià”. 

La moda de les parades gastronòmiques també guanya espai als mercats amb el suport de l'ajuntament. “Tenim clar que els mercats sempre han d’estar vinculats amb la gastronomia, amb el menjar”, afirma el regidor Santi Ballester. Una opció que no és benvinguda per molts comerciants.

També et pot interessar

stats