El grup de calcer Pikolinos tanca l’exercici amb un augment del 6,5% del volum de negoci

La companyia d’Elx, que complix 40 anys, factura 155 milions d’euros, impulsada pel creixement internacional i el reforç dels canals digitals

Tenda de Pikolinos
Tenda de Pikolinos / Arxiu

El grup Pikolinos ha tancat l’exercici 2024-25 amb un creixement del 6,5% del volum de negoci respecte de l’any anterior, segons ha informat la companyia. Es tracta del tercer exercici en què la direcció del grup ha estat gestionada íntegrament per la segona generació de la família Perán, amb Juan Manuel Perán al capdavant. En este període, el grup ha aconseguit una facturació de 155 milions d’euros.

La marca principal del grup, Pikolinos, ha sigut el principal motor de les vendes, amb un increment de 8 milions d’euros respecte de l’exercici anterior. En total, les vendes de la marca han superat els 140 milions d’euros, un 6% més que l’any passat. Els principals mercats per volum han sigut Espanya, França, Amèrica Llatina, la Xina i els Estats Units. La segona firma del grup, Martinelli, ha facturat 11 milions d’euros, cosa que suposa un increment del 4% respecte a l’exercici anterior.

El resultat d’explotació ha registrat una millora significativa, impulsada pel creixement als mercats internacionals i el reforç dels canals digitals. Esta evolució respon a l’estratègia d’expansió global i a l’acceleració de la transformació digital, que han permés optimitzar l’eficiència operativa.

Nou pla estratègic 2026-2029

Una vegada tancat l’any del 40 aniversari, el grup Pikolinos treballa ja en el nou pla estratègic 2026-2029. Si l’anterior etapa va estar marcada pel creixement i la transformació amb fortes inversions tecnològiques, ara el focus se centra a maximitzar el creixement des de l’eficiència. Pel que fa a la dinàmica del negoci, la companyia posa l’accent en l’adaptació als mercats europeu i nord-americà.

També et pot interessar

stats