Ford estén l'ERTO fins al 19 d'abril i amplia a 700 diaris els treballadors afectats

El llançament del model Kuga no augmentarà la seua producció per "problemes de proveïdors" fins al 19 d'abril. A això se suma que el 17 d'abril serà l'últim dia de producció de la furgoneta Transit

Ford Almussafes
Ford Almussafes / Europa Press

La direcció de Ford i UGT, el sindicat majoritari a la fàbrica d'Almussafes, han acordat ampliar l'expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) fins al pròxim 19 d'abril, que afectarà un màxim de 700 persones al dia en les plantes de vehicles.

En una reunió de la comissió consultiva celebrada aquest dijous, la direcció de l'empresa ha sol·licitat a UGT estendre l'actual ERTO amb una proposta que implica afegir cinc dies de parades en la planta de motors, incloent-hi l'àrea de mecanitzats, segons ha detallat el sindicat.

D'altra banda, la direcció de la multinacional també ha proposat augmentar el nombre de treballadors afectats en vehicles fins a un màxim de 700 diaris, pel fet que el llançament del Kuga no augmentarà la seua producció per "problemes de proveïdors" fins al 19 d'abril, per la qual cosa el torn de vesprada "continuarà sense producció". En qualsevol cas, sosté que s'aplicarà "la màxima rotació possible".

Des d'UGT asseguren que han accedit a acordar aquesta ampliació de l'ERTO fins al 19 d'abril, encara que han advertit que a partir del dia 17 d'eixe mes la situació "canviarà substancialment", ja que serà "l'últim dia de producció" de la furgoneta Transit.

En aquest punt, des del sindicat han insistit que ja han reiterat "en ocasions anteriors" que el tractament de l'excedent de personal que es genere "dependrà de les respostes" de la companyia "abans d'aquesta data".

STM demana un "tracte més just"

Per part seua, des de STM-Intersindical, que no va signar l'acord per a aquest ERTO, el seu portaveu, Dani Portillo, ha garantit que no secundaran que es "continue amb els atropellaments cap a la plantilla d'uns treballadors que tants beneficis els ha donat a la companyia durant tants anys". Per la qual cosa ha defensat que mereixen "un tracte més just".

Portillo ha posat l'accent en la "pèrdua de poder adquisitiu de prop del 10%" que pateixen els treballadors de la fàbrica valenciana a causa de la congelació salarial.

Ajust de la producció davant la reducció de vendes

La fàbrica valenciana va ser el 2022 la triada per Ford per a produir la seua nova plataforma de vehicles elèctrics a partir de 2025, una decisió que assegurava la càrrega de treball en els pròxims anys.

Això va portar a un acord amb UGT perquè el nou conveni de la companyia, signat a l'abril d'aquest any, recollira mesures salarials i de flexibilitat condicionades a l'electrificació. L'adjudicació a Ford no va evitar que s'haguera de redimensionar la plantilla amb un ERO que ha afectat 1.124 treballadors.

Mentre no s'inicien les inversions, el calendari previst de les quals ja va retardat segons ha advertit en diverses ocasions el sindicat, la fàbrica ha hagut d'ajustar la seua producció davant la reducció de vendes.

Enguany Ford Almussafes deixa de fabricar la furgoneta Transit i l'únic model fins a l'arribada dels nous elèctrics és el Kuga. Al gener la signatura automobilística va presentar la nova versió d'aquest model fabricat en la planta de Ford d'Almussafes.

Reunió amb la direcció mundial el 27 de març

En aquest context, la direcció mundial de Ford es reunirà dimecres que ve 27 de març amb el sindicat majoritari, UGT, en una trobada en el qual s'espera que la multinacional aporte més dades sobre les alternatives en les quals està treballant per a garantir la càrrega de treball de la factoria, que encara no rep les inversions previstes per a la seua electrificació.

També et pot interessar

stats