Ford a Espanya: "Necessitem 340.000 punts de recàrrega de vehícles elèctrics a finals de la dècada"

Defensa que tindre les infraestructures necessàries és clau per a l'electrificació de l'automoció

La planta d'Almussafes
La planta d'Almussafes / Jorge Gil (Europa Press)

El president i conseller delegat de Ford Ibèria, Jesús Alonso, ha reclamat aquest dimecres que el Govern impulse la instal·lació de punts de recàrrega de vehicles elèctrics en la xarxa de carreteres i a les ciutats perquè la indústria de l'automòbil compte amb una demanda de clients suficient que li permeta escometre la seua electrificació. Segons ha exposat, sobre la base de dades de les associacions de fabricants, el 2022 Espanya comptava amb 15.000 punts de recàrrega quan "necessitem 340.000 per al final de la dècada".

"Estem extremadament lluny", ha advertit Alonso durant una ponència sota el títol "Automotive companies role in the transition to electrification", en el marc de l'eMobility Expo World Congress que se celebra aquests dies a València.

Alonso ha destacat, en la seua intervenció, que tindre les infraestructures necessàries és "clau" per a l'electrificació de l'automoció, el creixement de la qual ara és lineal, però que "en un moment serà exponencial a Europa". "Si els clients no senten que poden carregar sense massa inconvenients, no serem capaços de mobilitzar-los", ha exposat, abans d'instar a "moure'ns ràpid". L'executiu ha afegit també que el govern és "conscient" d'aquesta problemàtica i que "està treballant en aquesta direcció", però ha remarcat la necessitat de "simplificar tota la paperassa que es necessita hui". "Hem d'assegurar-nos que puga donar suport a l'electrificació", ha insistit.

A les carreteres, però també a les ciutats

En aquest sentit, ha remarcat que el desplegament d'aquestes estacions no ha de limitar-se a les carreteres i estendre's també als carrers per a "transformar les ciutats", perquè cal "pensar a tot el món" i no tots els ciutadans compten amb un garatge.

De la mateixa manera, ha reclamat mesures fiscals per a facilitar que es desenvolupe la infraestructura de recàrrega privada. També ha posat el focus en el fet que, encara que a Espanya "hi ha incentius per als clients que es passen al vehicle elèctric", resulta "complex accedir al suport" i "ocupa molt de temps".

El directiu ha defés l'aposta de Ford pel vehicle elèctric. També per a Europa, on ha presentat ja el tercer vehicle elèctric que es fabricarà al continent i enguany ampliarà aquesta dada en nou més, de passatgers. A aquesta dada s'afegirà quatre nous models elèctrics comercials.

D'altra banda, Jesús Alonso ha ressaltat que Ford té "grans plans" per a la fàbrica d'Almussafes, "una de les plantes més flexibles de Ford al món". Ha recordat que va ser la triada per a fabricar la nova generació de vehicles elèctrics a Europa. "Necessitem preparar aquest futur, ser valents, aprofitar les oportunitats dels vehicles elèctrics" i "transformar la forma en la qual fabriquem si volem ser competitius", ha explicat.

També et pot interessar

stats