Ford cancel·la una reunió amb els sindicats en la setmana clau per a arribar a un acord de futur per a la planta

Direcció i representants dels treballadors busquen un acord abans del 27 de gener per a garantir la competitivitat davant de noves adjudicacions de vehicles elèctrics

Planta de Ford a Almussafes
Planta de Ford a Almussafes / À Punt NTC

La direcció de Ford Almussafes (Ribera Baixa) ha suspés a primera hora de la vesprada d'aquest dilluns la reunió convocada a les 15 hores per a avançar en un pacte que facilite l'electrificació de la planta. Aquesta reunió hauria sigut la tretzena en què es busca un acord, en una setmana clau, perquè la companyia ha deixat clar que vol arribar a un pacte amb els sindicats abans del dijous 27 de gener. Fonts del sindicat STM-Intersindical Valenciana han explicat a À Punt NTC que la reunió s'ha cancel·lat sense donar nova data per al pròxim encontre ni cap explicació.

En el moment de la cancel·lació de la reunió, el comité d'empresa de Ford Almussafes estava reunit amb la companyia i tenia previst també una reunió posterior. En principi, la reunió d'aquest dilluns era clau per a trobar un punt d'encontre. L'acord entre empresa i sindicats es considera el punt bàsic perquè Almussafes opte a produir a partir del 2025 els nous models elèctrics de la firma, una càrrega de treball que es disputa amb la factoria alemanya de Saarlouis.

El plantejament inicial de la direcció de Ford aposta per una rebaixa del 10% en els salaris, per reduir en set dies les vacances i per ampliar mitja hora la jornada laboral diària. La proposta no agrada als sindicats, que en qualsevol cas consideren que és una proposta "de màxims". L'empresa no veu suficient la "contenció salarial" que estaria disposada a assumir en els pròxims anys la UGT-PV, sindicat majoritari a la planta. La planta valenciana de Ford dona treball de forma directa a més de 6.000 persones.

Diversos sindicats s'han mostrat perplexos davant la decisió de Ford perquè hi ha punts importants damunt la taula sense concreció. El portaveu de CCOO en la planta, Alejandro Osma, ho considera "incomprensible perquè d'ací a tres dies hauria d'estar l'acord firmat i tancat i falten encara molts punts per concretar damunt de la taula". El representant sindical ha assegurat en declaracions a À Punt NTC que CCOO "no acceptarà cap rebaixa ni congelació salarial. Busquem que com a mínim l'empresa garantisca la clàusula de revisió salarial".

"La plantilla té moltes ganes i està molt cansada de tantes reunions. La plantilla, i nosaltres també, volen que es tanque açò tan prompte com siga possible i a esperar les notícies d'ajudicacions de vehicles que esperem que arriben algun dia", ha conclòs.

En aquests moments la planta d'Almussafes està produint poc més de 167.000 vehicles dividits en cinc models distints: Mondeo, Transit Connect, Galaxy, S-Max i Kuga. 

Els plans de la direcció de la multinacional és que d'ací a només dos mesos acabe la producció del model Mondeo. I al final d'estiu, al setembre, també començarà el final de la Transit Connect. Primer es reduirà la producció que s'exporta als Estats Units i després la destinada al mercat europeu. D'altra banda, al 2024 està programat que passe el mateix amb els models Galaxy i el S-Max, que ara ja només representen el 5% de tota la producció de la planta valenciana. Al remat, la factoria valenciana només té garantida, ara per ara, la producció del Kuga. Per tant, la supervivència de la planta depén del fet que la multinacional li adjudique noves línes de producció.

També et pot interessar

stats