Ford Almussafes insisteix a abaixar salaris un 10% per a atraure l'electrificació

La UGT, sindicat majoritari, assegura que són unes condicions que està lluny d’assumir

Un treballador de Ford a la planta d'Almussafes
Un treballador de Ford a la planta d'Almussafes / À Punt NTC

La direcció de Ford Almussafes i els sindicats han tornat a reunir-se aquest divendres per a tractar d'aconseguir un acord que atraga la producció dels models elèctrics de la companyia. L'empresa no veu suficient la "contenció salarial" que estaria disposada a assumir en els pròxims anys la UGT –sindicat majoritari– i insisteix que per a garantir el futur de la planta és necessari abaixar un 10% els salaris, reduir les vacances en una setmana i ampliar 30 minuts cada torn de treball. Són unes condicions que la UGT està "lluny d'assumir", ha explicat el sindicat després de la trobada.

D'aquesta manera, la dotzena reunió de negociació conclou sense acord, a menys d'una setmana que acabe el termini, el 27 de gener, per a presentar a la multinacional una proposta que faça que Almussafes produïsca a partir de 2025 els nous models elèctrics de la signatura, una càrrega de treball que es disputa amb la factoria alemanya de Saarlouis.

Després que aquest dijous la UGT va obrir la porta a acceptar una "contenció salarial" durant els pròxims anys que desbloquege l'acord per a l'electrificació de la factoria valenciana, si es recuperen després els valors entorn de l'IPC, la direcció va convocar els sindicats a una nova reunió aquest divendres a les 15 hores.

Durant la reunió d'aquest divendres, la direcció valenciana ha manifestat que la "contenció salarial" no és prou per a garantir als treballadors entre 12 i 15 anys més de treball gràcies a l'electrificació. La seua posició: que és necessari abaixar el salari un 10%, reduir vacances en una setmana i ampliar 30 minuts cada torn de treball.

Sobre aquest punt, fonts del sindicat majoritari confirmen que estan "lluny d'assumir" aquestes condicions, i expliquen que l'únic punt en comú en la negociació ha arribat quan la UGT ha plantejat que estaria disposada a assumir un acord a quatre i cinc anys, "sempre condicionat a l'adjudicació de vehicles elèctrics", en el qual la UGT acceptaria "mesures de flexibilitat".

L'organització sindical ha afegit que està pendent de rebre resposta a una petició que va efectuar per a reunir-se amb la direcció de Ford a Europa.

Més enllà de la UGT, l'STM-Intersindical ha explicat que manté la negativa davant de qualsevol "retallada, siga de drets o salarial", posició que comparteixen CCOO i la CGT. Per la seua part, aquest últim sindicat ha intentat entregar a l'empresa una proposta per a negociar l'acord, però "l'empresa s'ha negat" a acceptar-la, "dient que només està disposada a parlar de les seues peticions", informen fonts d'aquest sindicat.

Els sindicats i la direcció tornaran a reunir-se dilluns que ve, 24 de gener, per a tractar d'avançar en l'acord i presentar una proposta abans del dia 27.

També et pot interessar

stats