La direcció de Ford insisteix en reduccions salarials per a l’electrificació de la fàbrica d’Almussafes

L'empresa també ha insistit en la necessitat d'augmentar el temps de la jornada de treball i reduir els dies de vacances per a augmentar la competitivitat de la planta

Un treballador de Ford a la planta d'Almussafes
Un treballador de Ford, a la planta d'Almussafes / À Punt NTC

La direcció de Ford Almussafes i els sindicats han représ aquest dimarts les negociacions per al nou acord per l'electrificació, en una reunió en la qual l'empresa ha tornat a plantejar reduccions salarials per a garantir la viabilitat de la fàbrica, així com augments de jornada i retallar els dies de vacances de la plantilla, segons han informat fonts sindicals.

En aquesta comissió negociadora, la novena per a treballar en les condicions que permeten l'arribada de models elèctrics a la factoria valenciana, la direcció ha tornat a posar damunt de la taula que no s'aplique la pujada de l'IPC de 2021 –com preveu el conveni actual–, un punt que han rebutjat tots els sindicats.

L'empresa també ha insistit en la necessitat d'augmentar el temps de la jornada de treball i reduir els dies de vacances per a augmentar la competitivitat de la planta.

En un context d'"urgència" per aconseguir un acord abans d'acabar gener, el sindicat majoritari, la UGT, ha demanat un recés de 48 hores per a poder aportar les seues propostes, i la representació social i l'empresa s'han emplaçat a tornar a reunir-se en una taula negociadora aquest divendres, 14 de gener.

La UGT ha avançat que rebutjarà les propostes de reduccions salarials i relatives a l'IPC i ha iniciat un període de consulta per a validar aquesta decisió, alhora que mostra la "disposició a negociar qüestions de flexibilitat que puguen valdre per a resoldre aquest problema, optant així, en les millors condicions possibles, a l’electrificació d'Almussafes". "La solució no pot passar per rebaixar els salaris o no complir el que ja està pactat amb la UGT en matèria d'IPC", ha esgrimit el sindicat majoritari.

Per la seua part, el sindicat STM les veu "inassumibles i injustificables" per a una plantilla que "tant ha donat i tantes retallades està heretant conveni rere conveni gràcies a l'ajuda d'aquest sindicat que tant presumeix de pau social".

Aquest sindicat s'ha referit a la circular Ford Ahora, distribuïda aquest dimarts per l'empresa entre els treballadors per a demanar-los "responsabilitat". "Passar la pilota als treballadors i treballadores que tant sacrifici fan dia a dia i tantes alegries li han donat a l'empresa en forma d'abundants beneficis, demanant-los responsabilitat i fer-los caure a l'esquena el futur de Ford Almussafes no ens sembla la millor manera d'empatitzar amb ells", ha lamentat.

També et pot interessar

stats