Ford aclarirà aquest dimecres si Almussafes fabricarà els vehicles elèctrics per a Europa

La multinacional Ford ha convocat aquest dimecres a les 15:05 hores tota la plantilla a una videoconferència

Entrada a la planta de Ford d'Almussafes
Entrada a la planta de Ford d'Almussafes / Arxiu

Cara o creu. La multinacional Ford ha convocat aquest dimecres tota la plantilla a una videoconferència. Una cita en què s'aclarirà quina és la planta elegida per a fabricar la nova generació dels vehicles elèctrics per a Europa: Almussafes (Ribera Alta) o Saarlouis (Alemanya). La reunió està convocada a les 15:05 (hora espanyola) i tot apunta que la reunió aclarirà incògnites.

L'anunci de Ford aclarirà el futur d'una de les dues factories, si es compleix la previsió que les adjudicacions arribaran a l'una o a l'altra.

Ford Almussafes fabrica actualment 2.200 motors i uns 1.400 cotxes diaris, que es reparteixen en els models Kuga (887 al dia, més de la meitat de la producció), Transit Connect, S-Max i Galaxy. A finals del març passat va deixar de fabricar el model Mondeo i ja està previst que al final d'any ocorrerà el mateix amb el model Transit. Aquests canvis, ja previstos, però que poden modificar-se, continuaran amb els models Galaxy i S-Max, que es fabricaran fins al març del 2024. Des d'aquest moment, la factoria d'Almussafes es quedaria amb la producció d'un sol model, el Kuga, que actualment representa la meitat de tot el que fabrica. La planta dona treball directe actualment a 6.500 persones.

Algunes dades d'Almussafes i Saarlouis
Algunes dades d'Almussafes i Saarlouis / À Punt NTC

Ford Almussafes ha sigut i és fonamental per al sector industrial de la Comunitat Valenciana, que ha crescut gràcies a la instal·lació de la planta en els anys 70 del segle XX. El seu pes en l'economia és gran. La factoria automobilística aporta el 17% del PIB de la Comunitat Valenciana i el 21% de les exportacions valencianes són vehicles de la planta d’Almussafes.

En tot cas, els treballadors i els proveïdors viuen l'espera per a conéixer la decisió final amb un "optimisme relatiu" i també amb la preocupació pel futur de la planta que puga no ser seleccionada". "Si no fem cotxes, què es produirà en una planta tan gran?, es pregunta la UGT-PV, sindicat majoritari a la factoria valenciana.

Cal recordar que el maig passat el president de Ford Europa, Stuart Rowley, va indicar que l'elecció d'una fàbrica no és "una decisió de tancament" de l'altra, ja que la multinacional està "buscant activament futures oportunitats per a la planta que no siga seleccionada". També va advertir que "és previsible" que tant la fàbrica d'Almussafes com la de Saarlouis hagen de sotmetre's a "un redimensionament de la seua estructura actual", independentment de quina de les dues siga l'adjudicatària.

Per la seua part, STM-Intersindical ha considerat que la plantilla està "tranquil·la" i ha comparat la situació amb la viscuda en els anys setanta, quan la direcció "va amenaçar d'emportar-se la producció al Marroc". A més, ha insistit que les condicions que oferia la planta valenciana ja eren "bastant competitives" i "no era necessari continuar en aquesta espiral de retallades des de fa dues dècades", amb l'acord d'electrificació.

Així mateix, ha lamentat no tindre una comunicació oficial sobre quan es farà l'anunci: "Seria molt trist que ens assabentàrem del futur d'Almussafes en un altre idioma".

També et pot interessar