El turisme preveu un 2023 de completa recuperació per al sector

La Comunitat Valenciana "bat el rècord" amb 500 expositors en el seu estand, dels quals 215 seran empreses, "la xifra més alta de totes les edicions", segons Colomer

El desfile del carnestoltes a la Gran Via de Madrid / À Punt NTC
À Punt NTC
À Punt NTC @apuntnoticies
18 de gener 2023 - 09:16 Actualitzat: 18 de gener 2023 - 21:57

Els reis Felip i Letícia han inaugurat aquest dimecres la 43 edició de la Fira Internacional del Turisme, Fitur 2022, que se celebra a Ifema Madrid fins diumenge que ve, recuperant pràcticament les xifres d'assistència i exposició anteriors a la pandèmia per a consolidar la recuperació del sector a escala mundial. Fitur obri les portes en un ambient d'optimisme. De fet, la secretària d'Estat de Turisme, Rosana Morillo, s'ha mostrat confiada que 2023 serà "un gran any" per al sector turístic, un exercici que ha assegurat que estarà marcat per "la completa recuperació" d'aquest, fet que es pot comprovar en la present edició de la Fira Internacional de Turisme (Fitur), que representa "l'esperança i l'optimisme" per una celebració "tan especial" que "torna a ser el que era" i, de fet, amb unes xifres "millors que les de 2019".

La fira de turisme arranca amb la participació prevista de 131 països, inclosa Ucraïna, que tindrà un estand de cortesia cedit per l'organització. La fira reunirà en total a 8.500 participants amb presència de totes les comunitats autònomes, d'empreses i destins de 131 països, 90 d'ells amb representació oficial internacional. L'estimació de visitants superarà els 120.000 professionals i se situarà entre 80.000 i 90.000 visitants de públic general durant el cap de setmana.

Aquest dijous serà el dia de la Comunitat Valenciana a Fitur, que "bat el rècord" amb 500 expositors en el seu estand, dels quals 215 seran empreses, "la xifra més alta de totes les edicions", segons ha destacat el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer.

Una estudi xifra en el 15,8% l'aportació del turisme al PIB valencià

Les primeres dades, en tot cas, ja s'han fet públiques aquest dimecres. El PIB turístic de la Comunitat Valenciana aconseguí els 19.402 milions d'euros en 2022, un 6,6% per damunt dels nivells prepandèmia, segons les estimacions que contempla l'estudi Impactur. Els principals resultats d'aquest estudi, que ha elaborat conjuntament Exceltur i Turisme CV, s'han presentat en la vesprada d'aquest dimecres en Fitur, en un acte que ha comptat amb l'assistència del secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, i del vicepresident executiu d'Exceltur, José Luis Zoreda.  Així, de confirmar-se aquesta primera aproximació al PIB turístic 2022, el turisme "hauria recuperat la seua capacitat de contribució a l'economia valenciana" i aconseguiria el 15,8% del total del PIB regional (15,7% en 2019).

Destaca la presència en el certamen de companyies especialitzades en producte, dedicades a un subsector concret com a transport, allotjament o excursions, que aconsegueixen la xifra de 123 i d'empreses tecnològiques que sumen 27.

Francesc Colomer a Fitur
Francesc Colomer a Fitur / À Punt NTC

Colomer ha destacat a À Punt el pes de les empreses valencianes a Fitur perquè el "més important és l'empresa i guanyar el nostre espai de mercat". Així, ha apuntat que el millor màrqueting és el producte i "hui el producte comença per l'experiència i la capacitat d'emocionar". També ha remarcat que la Comunitat Valenciana rebrà aquest dijous de l'Institut de la Qualitat Turística a la Comunitat Valenciana el premi en la gestió de la qualitat certificada i de sostenibilitat i "això és molt rellevant".

Reforçar vincles amb mercats estrangers

Colomer ha avançat que des de Turisme tenen previst durant el certamen trobades amb responsables d'oficines de turisme a l'estranger (París, Viena, Hèlsinki, Munic, Estocolm o Nova York) per a "analitzar les tendències dels mercats internacionals i promoure col·laboracions".

També es mantindran reunions de treball amb empreses, com per exemple amb el turoperador i aerolínia Jet.2, entre altres.

Tasts i showcookings

Fitur permetrà impulsar la Comunitat Valenciana com a destí gastronòmic amb la realització de 50 showcookings i 35 tasts. En l'estand en total s'ha programat la celebració de 165 activitats i es duran a terme més de 80 presentacions de municipis, institucions i associacions.

Colomer ha explicat també que l'estand ha incorporat la tecnologia i "oferirà experiències diverses i immersives" amb una pantalla circular de 360 graus, en la qual es projectaran imatges i aromes de diferents destins valencians.

Hosbec vol consolidar la recuperació del sector

La patronal hotelera valenciana Hosbec viatja amb la intenció de consolidar la recuperació del sector després de la covid-19 i d'unificar tot el sector turístic de la Comunitat Valenciana.

Hosbec, que té ja 320 establiments associats i 110.000 llits, vol centrar-se en la promoció turística, sobretot en els mercats espanyol i britànic, però sense deixar de banda els visitants de França, Itàlia i els països nòrdics.

La secretària general d'Hosbec, Nuria Montes, ha dit que afronten l'any amb un optimisme  reforçat per les xifres que ha presentat l'associació d'empreses i sectors de la indústria turística espanyola. Exceltur ha donat per superada la crisi ocasionada per la pandèmia i xifra l'activitat turística del 2022 per damunt del 2019.

Per al 2023 preveuen la consolidació d'eixes dades amb un PIB turístic a Espanya per damunt dels 168.000 milions d'euros, un 7,1% més que abans de la pandèmia.

També et pot interessar