Ford no concreta els terminis del nou vehicle i aboca la plantilla a un ERTO de dos mesos

La direcció de l’empresa, amb qui s’han reunit els treballadors, encara no té clar ni el volum de treball ni la data de llançament del vehicle que té pensat per a la planta de la Ribera Baixa

Ford Almussafes
Un dels accessos a la planta Ford d'Almussafes / Europa Press
À Punt NTC
À Punt NTC @apuntnoticies
10 d'abril 2024 - 12:51 Actualitzat: 10 d'abril 2024 - 20:54

La falta de concreció de la direcció de Ford, pel que fa a l’assignació del vehicle que va prometre adjudicar a la planta d’Almussafes, aboca la fàbrica d’Almussafes a negociar un nou expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO). És una de les conclusions a les quals han arribat els treballadors de la planta de la Ribera Baixa amb la direcció de l’empresa, amb qui s’han reunit aquest dimecres.

Segons asseguren des d’UGT, el sindicat majoritari en la fàbrica d’Almussafes, l’empresa encara no ha concretat ni el volum de fabricació, ni la data en què té previst traure al mercat el vehicle, ni tampoc el volum de treball que implicarà. “La direcció de l’empresa ens ha transmés que encara necessita un temps”, afirmaven fonts sindicals en acabar la reunió.

Aquest termini, que UGT estima de dos mesos, deixa la planta d’Almussafes en un impàs durant aquest període. La falta d’un projecte concret enfonsa, almenys temporalment, les expectatives que havia generat en la plantilla la promesa de la direcció de la multinacional, d’assignar la fabricació d’un vehicle de passatgers que suposava que la factoria mantindria la càrrega de faena suficient mentre es decideix el futur de l'electrificació.

Davant aquesta incertesa, fonts d’UGT han reclamat “implicar les diferents administracions i governs amb la finalitat d’activar el mecanisme RED”, una ferramenta que permet la suspensió temporal de contractes o reduir de jornada de la plantilla.

D’altra banda, els treballadors ja han avançat que demanaran a la direcció de la factoria de la Ribera Baixa que rellance els plans de desenvolupament de carrera al més prompte possible amb la intenció de “recuperar la normalitat en el dia a dia” de la planta, “independentment d’algun ERTO” en vigor, segons matisen.

La falta de detalls, que els representants de la plantilla esperaven que compartira aquest dimecres la direcció, posa fre a les expectatives que havia generat la intenció de l’empresa de fer a Almussafes un nou vehicle, com va anunciar el 28 de març.

Tot i que en cap cas s’ha qüestionat l’assignació d’aquest vehicle a la planta de la Ribera Baixa, des d’UGT assenyalen que la falta de concreció obliga a buscar “solucions idònies” fins que es llance el nou vehicle que encara estudia la direcció de l’empresa. 

La factoria valenciana viu, des de fa mesos, sumida en la incertesa que implica l’arribada de les inversions per a produir els vehicles elèctrics. El 2022, la direcció va ser designada per a produir la nova plataforma de vehicles elèctrics a partir del 2025, però les inversions necessàries per a això no s'han materialitzat ni anunciat. Encara més, al novembre Ford va comunicar que ajornava "qualsevol decisió que tinga a veure amb inversions".

STM-IV critica el nou ajornament

Per la seua banda, el sindicat STM-Intersindical Valenciana ha llançat un comunicat molt crític amb la situació. "Dos mesos més,'se suposa', d'ERTO: amb el que això comporta de pèrdua salarial i de subsidi de desocupació. En definitiva, dos mesos més d'incertesa, per a una plantilla que mereix molt més respecte", ha dit en el comunicat. 

AVIA lamenta la incertesa que genera el retard a assignar un nou vehicle

El Clúster d'Automoció i Mobilitat de la Comunitat Valenciana AVIA ha lamentat que el retard per part de la direcció europea de Ford en la comunicació sobre l'adjudicació d'un nou model a la planta d'Almussafes “arrossega” a la indústria auxiliar d'automoció a una nova espera i “genera en tota la cadena de valor un nou punt d'incertesa”.

En un comunicat, el clúster confia que es revele com més prompte millor la informació per a poder dissenyar plans de futur en la indústria auxiliar. No obstant això, ha advertit que un gran retard en l'adjudicació del nou model implicaria “importants problemes per al sector i dificultaria el manteniment de l'ocupació i la recuperació de la pèrdua de negoci produïda en els últims anys”.

També et pot interessar

stats