La direcció de Ford garanteix l'actualització de salaris en funció de l'IPC i no fer retallades salarials en 2022

La companyia ha demanat que hi haja un acord subscrit amb els sindicats per l'electrificació d'Almussafes abans del pròxim 27 de gener

Cotxes de Ford Almussafes
Cotxes de Ford Almussafes / À Punt NTC

La direcció de la planta de Ford Almussafes (Ribera Baixa) s'ha compromés aquest dilluns a pagar l'IPC de 2021 pactat en el conveni col·lectiu (6,5% al conjunt d'Espanya més un 0,5%) i a no fer retallades salarials en 2022, segons ha informat la UGT-PV, el sindicat majoritari en la factoria. La pujada serà retroactiva al gener de 2021.

Una vegada desbloquejat aquest assumpte, el sindicat s'ha mostrat obert a negociar aquelles qüestions que planteja l'empresa relacionades amb la flexibilitat laboral, i que s'abordaran en una pròxima reunió, que tindrà lloc dimecres. La direcció i els sindicats s'han reunit aquest dilluns per a continuar negociant l'acord per l'electrificació, després del recés sol·licitat per la UGT-PV per a consultar la plantilla algunes de les qüestions que proposava l'empresa.

En concret, la direcció plantejava tres "pilars crítics" per a la competitivitat de la factoria, com són reduir els costos salarials, estendre la jornada de treball i augmentar el nombre de dies de treball per any. En la consulta que ha fet la UGT, en la qual han participat 3.900 treballadors, el 87% s'ha mostrat contrari a negociar una rebaixa salarial.

Així ho ha traslladat el sindicat en la trobada d'aquest dilluns, en el qual, segons ha afirmat, la direcció ha acceptat pagar l'IPC pactat en el conveni col·lectiu, que aconsegueix el 7%, amb caràcter retroactiu el gener de 2021, i a no aplicar retallades salarials.

La direcció insisteix a augmentar el temps de treball

Una vegada desbloquejada aquesta qüestió, l'empresa ha argumentat el moment crític per on passa la factoria de cara al futur, i ha insistit en la necessitat d'augmentar el temps de treball per a mantindre la productivitat de cara al futur, i ser així candidats a fabricar vehicles elèctrics.

En el sindicat han reconegut la situació de reculada que viu el sector de l'automòbil i l'enorme reestructuració de Ford a Europa, però han assenyalat que l'acord que es puga aconseguir estarà supeditat a l'assignació dels dos nous models elèctrics pendents d'adjudicar-se des de Detroit cap a una planta europea.

La UGT recorda que el termini imposat per la companyia acaba el 27 de gener, i que en aquest temps tenen l'obligació d'haver subscrit l'acord per l'electrificació d'Almussafes.

Per la seua part, en la consulta feta pel sindicat STM, dels 1.313 participants, més del 91% aposta perquè es complisca el que es va firmar en el conveni i que es pague l'actualització de l'IPC de 2021, i prop del 90% rebutja qualsevol retallada en el salari. El 84% rebutja augmentar la jornada laboral, el 86% rebutja que li retallen les vacances i el 84% aposta per "no cedir davant del xantatge de l'empresa".

També et pot interessar