Els consumidors anticipen la compra de Nadal per a esquivar l’escalada de preus

Moltes famílies ja omplin el rebost amb antelació per a estalviar en una cistella de la compra que acumula forts increments en cinc anys

Omplim el rebost per Nadal

La campanya de Nadal arriba marcada per una nova pujada generalitzada dels preus, fet que ha portat moltes famílies a avançar les compres. En cinc anys, la cistella de la compra s’ha encarit un 38,5% i productes com la carn ho han fet més d’un 15%, mentre que el peix i el marisc —protagonistes de les festes— han pujat un 6,2%. Fins i tot els torrons i bombons registren increments del 15%.

Als mercats, carnisseres i pescateres afirmen que els clients s’estan organitzant per a comprar ja i congelar, abans que els preus s’eleven les pròximes setmanes. El sector pesquer advertix que enguany hi haurà menys peix fresc de proximitat per la limitació de les jornades de pesca imposada per Brussel·les, fet que pressionarà encara més els preus. Tot i això, consumidors i comerços confirmen que els productes més demanats —com salmó, gambes, cigales o pernils— estan volant dels taulells.

Uns altres aliments, com la fruita seca d’importació, també s’encarixen un 7%, mentre que alguns venedors garantixen que el preu del putxero de Nadal es mantindrà estable enguany. En un context de costos a l’alça i menys producte fresc disponible, les famílies tornen a fer números per a mantindre, com siga, l’essència i el sabor de les festes.

També et pot interessar

stats