Per què es construeixen megavaixells com l'Ever Given?
La resposta la trobem en la lògica capitalista de maximitzar les inversions.
L'accident de l'Ever Given al canal de Suez ha posat en evidència que la carrera per construir mercants cada vegada més grans comporta greus conseqüències. A pesar d'això, les veus expertes asseguren que aquesta tendència continuarà per la lògica capitalista de maximitzar les inversions. El procés arrossega altres infraestructures, com els ports, a engrandir també les seues dimensions.
Els nous megamercants que s'estan fabricant ja tenen una capacitat de 23.000 contenidors, 3.000 més que el gegant Ever Given, que fa 400 metres d'eslora. És l'equivalent a tot el carrer de Xàtiva de València, des de la plaça de bous fins a la plaça de Sant Agustí, la platja del Postiguet d'Alacant i el passeig de l'UJI de Castelló.
Aquesta carrera cap a la gegantització dels vaixells portacontenidors té un efecte dòmino en la resta de les infraestructures, que es veuen arrossegades també a una carrera per a ser cada vegada més grans.
No tot el món, però, veu que això siga profitós. A València, la Comissió Ciutat-Port alerta de l'impacte ambiental d'aquestes ampliacions i denuncia que l'accident al canal de Suez ha mostrat la fragilitat d'aquest model.
De moment, el port de València s'està preparant per a rebre l'allau de vaixells carregats de contenidors que començaran a arribar des d'Egipte la pròxima setmana.