El Consell de Ministres aprovarà aquest divendres el límit del preu de l'energia

La ministra de Transports visita la planta de Standler a Albuixec

Sánchez, España, Calero i Parra, aquest dijous
Sánchez, España, Calero i Parra, aquest dijous / À Punt NTC

Sánchez també ha parlat de la polèmica sobre l'arribada dels trens AVE entre la Comunitat Valenciana i Madrid. Ha dit que davant les crítiques sorgides a la Comunitat Valenciana en canviar l'estació d'arribada, s'ha arribat a un acord intermedi amb la Generalitat i huit dels tres d'alta velocitat mantindran Atocha com estació terme, mentre que la resta (inclosos els de baix cost) ho faran a Chamartín.

El canvi de l'arribada de l'AVE va despertar crítiques perquè el canvi de capçalera d'Atocha a Chamartín afig 15 minuts al recorregut. El govern espanyol pretén executar les obres necessàries per a obrir una estació passant al túnel d'alta velocitat que uneix les dues estacions madrilenyes en un període màxim de set anys, moment a partir del qual els operadors ja podrien incloure Atocha com a parada en la línia entre Madrid i Alacant. Però les crítiques a la mesura des de la Comunitat Valenciana han fet que es trobe una solució a mitjan camí.

Sánchez ha visitat la planta juntament amb el conseller de Política Territorial, Arcadi España, la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Gloria Calero, i el president de Stadler Divisió Espanya, Íñigo Parra. La factoria té, entre altres encàrrecs, la fabricació de 59 trens de rodalies de gran capacitat per a Renfe. Un contracte, formalitzat el passat juliol, de 998 milions d'euros.

No és l'únic encàrrec de la planta valenciana, que ha passat de 300 treballadors inicialment als 1.400 treballadors actuals. Sánchez ha remarcat que les previsions de la planta són continuar ampliant la plantilla.

També et pot interessar

stats