La Comunitat Valenciana es reivindica davant del turisme britànic en la World Travel Market de Londres

La representació valenciana torna a una de les principals fires turístiques internacionals, que se celebra del 7 al 9 de novembre

Platja de Llevant de Benidorm
Platja de Ponent de Benidorm / Turisme Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana torna a participar en la fira turística World Travel Market, que obri les portes aquest dilluns al recinte Excel de Londres i que s’allargarà fins al pròxim dimecres 9 de novembre.

La World Travel Market, que celebra la 43a edició, s’ha convertit en una de les principals fires internacionals en l’àmbit turístic, reunint cada any milers de professionals de la indústria en un mateix recinte. A més, el mercat britànic és fonamental per al turisme valencià en ser el primer emissor de visitants estrangers.

En els nou primers mesos de l'any la Comunitat Valenciana ha registrat més d'1,7 milions de turistes procedents del Regne Unit, la qual cosa suposa una quota superior al 25% del total de turistes i un 390% més que els rebuts el 2021, segons les últimes dades publicades per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

La Comunitat Valenciana acudirà a la cita amb un estand propi e 285 metres quadrats i la participació 47 expositors, una xifra rècord. Aquest se situarà al costat de Turespanya, per tal d’“aprofitar les sinergies amb la marca Espanya”, segons va explicar divendres el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, però també “destacant l’especialització de la Comunitat Valenciana”.

Any de recuperació turística

De gener a setembre la Comunitat Valenciana va registrar 21,6 milions de pernoctacions hoteleres, enfront dels 11,4 milions que es van fer en el mateix període del 2021. Això significa un increment de l'ocupació turística del 89%.

Segons el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, aquestes xifres confirmen "un fort repunt en el sector, que està molt prop ja d'igualar els registres anteriors a la pandèmia, i que s'està revelant com un dels motors de la recuperació econòmica en la Comunitat Valenciana”.

La Generalitat destina en els seus Pressupostos per a 2023 prop de 95 milions a Turisme Comunitat Valenciana, una xifra que multiplica per quatre la que rebia aquesta entitat el 2015, quan a penes s'hi consignaven 20,5 milions.

“Aquest Consell ha posat el turisme com a eix fonamental de la seua política econòmica. No podem esperar que els turistes vinguen per si sols. És necessari invertir en diversificació, en la millor de la qualitat, la imatge de marca i la promoció per a competir cada vegada millor en els mercats internacionals”, ha explicat Colomer.

També et pot interessar