Ximo Puig prioritza el turisme britànic malgrat el Brexit

El president de la Generalitat ha acudit a la fira World Travel Market, que aquests dies se celebra a Londres.

Ximo Puig, president de la Generalitat, i altres membres del govern autonòmic, a la World Travel Market.
Ximo Puig, president de la Generalitat, i altres membres del govern autonòmic, a la World Travel Market.

Comença a Londres una de les fires internacionals més importants del sector turístic, la World Travel Market. Per primera vegada, la Comunitat Valenciana participa aquest any amb un expositor propi. A l'acte d'inauguració ha acudit el president de la Generalitat, Ximo Puig, acompanyat d'altres membres de la comitiva oficial, com el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer.

En declaracions als mitjans, Puig ha assenyalat que per als valencians és "fonamental" aquesta fira. És la més important, ja que el Regne Unit és el principal emissor de turistes de la Comunitat Valenciana. En aquest sentit, ha dit que "enguany s'ha fet un pas més en l'estratègia anti-Brexit que iniciarem l'any passat".

En la fira, el president de la Generalitat ha mostrat la intenció de mantindre la relació amb el Regne Unit, ja que "el Brexit es nota en els sectors de l'economia", però ha assegurat que s'han fet campanyes específiques i a València i Castelló enguany el turisme anglés ha pujat.

Per això, entre els objectius de la Generalitat, s'ha marcat un augment de negoci, facilitar el contacte dels professionals valencians amb els britànics i reactivar l'arribada de viatgers d'aquest mercat a la Comunitat. A tot això ha d'ajudar el fet de comptar amb un estand propi, segons ha assegurat aquest matí a Les notícies del matí el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer.

Colomer, que diu que cal deixar de banda les "vanitats polítiques", assenyala: "Anem amb criteris i estratègia professional, amb més expositors i amb més empreses valencianes que mai".

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, també va remarcar fa uns dies que l'objectiu de la participació de la Comunitat Valenciana en aquesta edició del certamen "és incrementar la desestacionalització i augmentar la diversificació de la demanda britànica cap a nous productes turístics, com el turisme cultural i urbà, el turisme actiu, l'esportiu, el gastronòmic i el nàutic, entre altres".

També et pot interessar