L'ocupació turística a la Comunitat Valenciana va créixer un 89% entre gener i setembre

Ximo Puig es desplaça aquest dilluns a la Fira de Turisme de Londres, on posarà en valor aquestes xifres

Turistes en la platja de Benidorm en una imatge d'arxiu
Turistes a la platja de Benidorm en una imatge d'arxiu / Shutterstock

La Comunitat Valenciana va registrar de gener a setembre 21,6 milions de pernoctacions hoteleres, enfront dels 11,4 milions que es van fer en el mateix període del 2021. Això significa un increment de l'ocupació turística del 89%.

Amb aquestes dades davall del braç, el president de la Generalitat, Ximo Puig acudirà la setmana que ve a la Fira de Turisme de Londres (World Travel Market London), que se celebra del 7 al 9 de novembre.

Segons el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, aquestes xifres confirmen "un fort repunt en el sector, que està molt prop ja d'igualar els registres anteriors a la pandèmia, i que s'està revelant com un dels motors de la recuperació econòmica en la Comunitat Valenciana”.

Atés el desglossament segons la procedència dels visitants, la Comunitat Valenciana incrementa les visites de residents a Espanya un 40%, però especialment creixen els turistes estrangers amb un increment del 243%.

Colomer ha subratllat que des de la Generalitat s'han impulsat diverses iniciatives que han permés dinamitzar les xifres d'aquest sector. “El Bo Viatge i el programa Imserso, que continuaran en l'exercici 2023, han contribuït a mantindre oberta l'oferta turística de la Comunitat Valenciana i a mantindre els llocs de treballs associats a aquesta. Es tracta de dues iniciatives clau que han donat un gran resultat”, ha afirmat el secretari autonòmic.

El pressupost per a turisme es multiplica per quatre

La Generalitat destina en els seus Pressupostos per a 2023 prop de 95 milions a Turisme Comunitat Valenciana, una xifra que multiplica per quatre la que rebia aquesta entitat el 2015, quan a penes s'hi consignaven 20,5 milions.

“Aquest Consell ha posat el turisme com a eix fonamental de la seua política econòmica. No podem esperar que els turistes vinguen per si sols. És necessari invertir en diversificació, en la millor de la qualitat, la imatge de marca i la promoció per a competir cada vegada millor en els mercats internacionals”, ha explicat Colomer.

Creixen un 100% les pernoctacions d'estrangers a Alacant

Tenint en compte les xifres de pernoctacions hoteleres de setembre, la Comunitat Valenciana va registrar aquest mes 2,9 milions, la qual cosa suposa un increment del 30%, amb 670.000 pernoctacions més que el mateix mes de l'any anterior.

Per províncies, destaca l'evolució d'Alacant que va registrar 1,7 milions de pernoctacions, xifra que suposa el 58% del total de la Comunitat Valenciana. Aquesta província es va situar, a més, com la quarta del conjunt de l'estat amb més increment de turistes estrangers, que van créixer un 106% el setembre del 2022 respecte al mateix mes del 2021.

Importància del mercat britànic

La Fira de Turisme de Londres o World Travel Market (WTM) constitueix, juntament amb la ITB de Berlín i Fitur a Madrid, un dels prinicpals aparadors turístics del món. Turisme Comunitat Valenciana participa en l'esdeveniment amb un estand propi de 285 metres quadrats amb l'objectiu d'intensificar el contacte amb professionals britànics i facilitar l'arribada de viatgers del Regne Unit, ja que aquest país és un dels principals mercats emissors de turistes cap a terres valencianes.

En els nou primers mesos de l'any la Comunitat Valenciana ha registrat més d'1,7 milions de turistes procedents del Regne Unit, la qual cosa suposa una quota superior al 25% del total de turistes i un 390% més que els rebuts el 2021.

“El nostre objectiu en aquest certamen és augmentar la diversificació de la demanda britànica cap a nous productes turístics, com el birdwatching ('albirament d'ocells'), la gastronomia, la cultura i el turisme urbà”, ha destacat Francesc Colomer.

També et pot interessar