Comencen les obres de la plataforma intermodal de Parc Sagunt per a esdevindre un supernuc logístic europeu

La primera fase de la infraestructura, que donarà servei ferroviari a les empreses del polígon, costarà 98 milions finançats per la Generalitat

Vista d'una excavadora en els terrenys de Parc Sagunt II, aquest divendres
Vista d'una excavadora en els terrenys de Parc Sagunt II, aquest divendres / Kai Försterling (Efe)

En dos anys, Parc Sagunt II tindrà una de les infraestructures logístiques més importants d'Europa. Aquest divendres han començat les obres de la plataforma intermodal que donarà servei ferroviari a les empreses del polígon, entre elles la gigafactoria de bateries per a vehicles elèctrics de Volkswagen que alçarà la filial PowerCo. L'enclavament, situat en una parcel·la de 688.000 metres quadrats, tindrà un cost de 98,1 milions d'euros finançats per l'administració autonòmica i un termini d'execució de 24 mesos, segons ha avançat el president de la Generalitat, Carlos Mazón, durant la inauguració dels treballs.

El govern valencià va assumir la construcció de la futura infraestructura mitjançant un conveni entre la Conselleria d'Hisenda, la Conselleria de Medi Ambient i Espais Econòmics Empresarials (EEE), la societat mercantil de titularitat pública que gestiona Parc Sagunt.

La plataforma intermodal permetrà l'aportació de mercaderies al corredor mediterrani, per ferrocarril cap a la resta d'Europa, i també als corredors nacionals de centre (València-Madrid) i Cantàbric-Mediterrani (València-Saragossa-Nord), com a rutes d'eixida i entrada tant als ports de València i Sagunt, com a les indústries de la Comunitat Valenciana en general.

Mazón ha assegurat que el Consell aposta per un desenvolupament empresarial que prioritze la creació d'ocupació de qualitat, sostenible i competitiva per a fomentar oportunitats per als joves i afavorir el benestar. La plataforma de Sagunt situa a Parc Sagunt en el node logístic més important d'Europa, segons el cap del Consell, que ha recordat la posada en marxa del Campus Battery per a oferir formació en un sector capdavanter que situarà el territori valencià en una posició més competitiva que altres.

La primera fase de la Plataforma

En aquesta primera fase de les obres —adjudicada a la UTE Rover Infraestructuras-Becsa-Rover Rail—, s'instal·laran les vies, l'electrificació, la senyalització i els elements de seguretat. També es durà a terme la urbanització interior dels accessos, zones verdes, xarxes de servei i instal·lacions generals.

El president ha traslladat el compromís del Consell pel projecte, que estarà plenament operatiu en 24 mesos, gràcies a l'acceleració dels terminis. Està previst que les obres de la part ferroviària estiguen en funcionament al llarg de 2025, mentre que el conjunt dels treballs es prolongarà fins a març de 2026.

La nova terminal intermodal disposarà d'una capacitat d'emmagatzematge superior als 4.500 TEU —unitat de mesura en transport marítim que s'expressa en contenidors—, repartida en les diferents bandes de depòsit situades en la terminal. També comptarà amb més de 700 places d'aparcament per a vehicles pesants. Inclou els accessos viaris i controls d'accés associats a la plataforma, així com les zones verdes, xarxes de serveis i instal·lacions generals vinculades, i el taller de manteniment de la terminal mateixa.

També et pot interessar

stats