Caixa Ontinyent aconsegueix el 2021 un benefici de deu milions d'euros, un 120,62% més
L'única caixa d'estalvis de la Comunitat Valenciana registra un descens de la morositat, que se situa en el 3,70%
Caixa Ontinyent, l'única caixa d'estalvis de la Comunitat Valenciana, ha obtingut uns beneficis nets de 10 milions d'euros al tancament del 2021, una xifra que suposa un increment del 120,62% respecte de l'any anterior, segons ha explicat l'entintat en un comunicat. La caixa també ha destacat que ha registrat un descens de la morositat, que se situa en el 3,70%.
El consell d'administració de Caixa Ontinyent ha formulat els comptes de l'exercici 2021, que seran elevats a l'assemblea general perquè s'aproven els pròxims mesos. Els resultats mostren un benefici, abans de sanejaments i dotacions, de 16,7 milions d'euros, que queda en dotze milions d'euros després de les provisions pertinents. Després del pagament d'impostos, als quals es destinen dos milions d'euros, el benefici net se situa en deu milions d'euros, un 120,62% superior al del 2020. No obstant això, es destaca "l'atipicitat dels exercicis a l'efecte de comparació" i el fet que els ingressos no recurrents generats el 2021 per operacions financeres suposen tres milions d'euros.
La proposta de distribució d'aquests beneficis permet elevar el nivell de capitalització de l'entitat (en destinar-se 9,2 milions d'euros a reserves) i potenciar les accions de la seua obra social (a la qual es destinen 0,8 milions d'euros).
La morositat baixa al 3,70% amb una cobertura del 144,07%, i el capital CET1 se situa en el 15,98%, molt per damunt del mínim exigit pel Banc d'Espanya (el 12,00%).
El president de l'entitat, José Pla, ha manifestat aquest dijous la satisfacció del consell d'administració pels resultats i la gestió realitzada el 2021 "que mostren una vegada més la professionalitat del personal, la prudència en l'actuació de l'entitat i la clara orientació a contribuir al creixement i al benestar del seu àmbit d'actuació, més notable si cap en situacions complicades com la que estem vivint actualment".
"Percebem incertesa i preocupació en les famílies i en les empreses i, per això, la nostra caixa, com a única entitat territorial arrelada a les nostres comarques des de fa ja cent trenta-set anys, està plantejant actuacions a curt i mitjà termini. L'objectiu és que permeten mitigar la preocupació, tant des del nostre vessant financer com des de la nostra obra social".
Entre les mesures per a l'atenció a les persones majors o amb discapacitat, es mantindrà un horari ampliat de caixa i de caixers amb suport i personal especialitzat, prioritat en casos d'alta afluència de públic, atenció telefònica personalitzada i adaptació en caixers per a una millor accessibilitat i simplicitat en l'ús.