Els beneficis de Facebook, Whatsapp i Instagram s’afonen un 36% en els primers nou mesos de l’any

La multinacional Meta va ingressar quasi el mateix que durant el mateix període de l’any passat, però les despeses, sobretot en investigació, es van disparar

Meta, propietària de Facebook i altres dues xarxes socials, perd guanys en els primers mesos de l'any
Meta, propietària de Facebook i dues xarxes socials més, perd guanys en els primers mesos de l'any / À Punt NTC

El gegant estatunidenc de les xarxes socials Meta, propietari de Facebook, Whatsapp i Instagram, a més d’Oculus –de realitat virtual– ha tingut uns beneficis nets entre gener i setembre de 18.547 milions de dòlars, xifra que suposa un afonament del 36% respecte al mateix període de l'exercici anterior.

En els primers nou mesos de l'any, Meta va ingressar 84.444 milions de dòlars, pràcticament la mateixa facturació del període equivalent de 2021, mentre que les seues despeses operatives es van disparar, la qual cosa explica la caiguda de guanys.

Darrere de l’augment de les despeses va estar la inversió en recerca i desenvolupament, als quals l'empresa va destinar prop de 8.000 milions de dòlars més que en els primers nou mesos de l’any passat.

Meta pronostica uns ingressos en els pròxims tres mesos de 30.000 a 32.500 milions, unes xifres que apunten al fet que Meta preveu que la caiguda de la demanda publicitària en internet persistisca i, fins i tot, s'accentue.

Més d’un terç de la humanitat, connectada

Al setembre, 2.930 milions de persones es van connectar cada dia a alguna de les aplicacions de Meta, la qual cosa representa més d'un terç de la humanitat, mentre que 3.710 milions ho van fer almenys una vegada al mes. Aquestes xifres signifiquen un creixement interanual d'usuaris del 4%.

El metavers no acaba d'enlairar-se

A més de la caiguda en inversió publicitària, que també ha afectat unes altres companyies, Meta viu un moment de gran confusió interna i en els mercats, després que Zuckerberg anunciara a bombo i platerets l'any passat que vol convertir la companyia en la punta de llança del seu projecte de metavers.

Però un any després de l'anunci, a penes s'han fet passos per a avançar en aquest univers digital paral·lel. És més, els pocs que s'han donat han sigut objecte de dura mofa i ridiculització en les xarxes socials i el projecte està encara molt lluny d'aconseguir un impacte social significatiu.

 

També et pot interessar

stats