Airbus deixarà de fabricar l'avió gegant A380 en 2021 per falta d'encàrrecs

Afectarà tres de les nou plantes a Espanya, on es fabriquen components, i 3.500 llocs de treball en tot Europa.

El fabricant aeroespacial europeu Airbus ha decidit posar el punt final en 2021 a la fabricació de l’avió gegant A380
El fabricant aeroespacial europeu Airbus ha decidit posar el punt final en 2021 a la fabricació de l’avió gegant A380 / Reuters

El fabricant aeroespacial europeu Airbus ha decidit posar el punt final en 2021 a la fabricació de l’avió gegant A380, després que l'aerolínia Emirates reduïra la cartera de comandes d'aquest avió en 39 unitats. La decisió afecta 3.500 llocs de treball a tot Europa. Airbus té nou plantes a Espanya i en tres d'aquestes, les de Getafe, Illescas i Puerto Real, fabriquen components d'aquest avió.

Emirates, que d'acord amb les comandes vigents fins ara havia d'haver rebut en total 162 avions A380, finalment només se’n quedarà 123 i, a canvi, ha subscrit un nou contracte amb Airbus per 40 unitats de l'A330-900 i 30 de l'A350-900, que li semblen més eficients

El conseller delegat d'Airbus, Tom Enders, ha explicat que com a resultat d'aquesta decisió, la companyia no disposa d'una cartera de comandes de l'A380 substancial i, per tant, "no hi ha una base que en sustente la producció", malgrat tots “els esforços de venda” que han realitzat amb altres aerolínies en els últims anys. Això els porta, diu Enders, a finalitzar els lliuraments de l'A380 en 2021.

El primer executiu del consorci aeroespacial europeu ha indicat que l'empresa continuarà donant suport als avions, encara que ha alertat que en les "pròximes setmanes" començarà a dialogar amb els agents socials, ja que la finalització de l'A380 afectarà a entre 3.000 i 3.500 llocs de treball. "No obstant això, l'augment de la producció de l'A320, actualment en marxa, i la nova comanda d'avions realitzada per Emirates oferirà un nombre important d'oportunitats de mobilitat interna", ha destacat Airbus.

Airbus incrementa el benefici en un 29% fins a 3.054 milions d'euros

La companyia aeronàutica ha comptabilitzat un benefici net de 3.054 milions d'euros al tancament de l'exercici fiscal 2018, amb un creixement del 29%, a pesar de l'impacte negatiu de l'A380 i l'A400M, l'avió militar que es munta a Sevilla.

També et pot interessar