Com ens afecta la nova normativa de mesurament de les emissions dels cotxes?
L'entrada en vigor, prevista per a l'1 de setembre, pot tindre conseqüències per a la nostra butxaca.
L'entrada en vigor de la normativa europea de mesurament d'emissions contaminants per als vehicles, prevista per al setembre, tindrà conseqüències en la nostra butxaca.
Entre d'altres, es preveu un augment del preu dels vehicles, ja que els cotxes que no estiguen homologats per aquesta nova norma no es podran vendre a la Unió Europea. El sector necessita llevar-se el producte en estoc i que es matricule abans de l'1 de setembre, per això esgota els terminis amb grans descomptes. De fet, ja s'ha registrat un augment de més d'un 19% només en el mes de juliol, segons les dades de la patronal de fabricants, concessionaris i de distribució i reparació.
Més impostos i gasoil més car
També es preveu una pujada d'impostos en les matriculacions, lligats a les emissions del vehicle. El fet que ara siguen mesurades d'una manera més rigorosa, farà que un mateix cotxe siga ara més contaminant.
Tal com explica el gerent del Clúster d'Energia a la Comunitat Valenciana, Enrique Bayonne, en declaracions al magazine de la televisió d'À Punt, El matí À Punt, els nous tests "tracten de simular les condicions reals de conducció, de tal manera que una de les proves serà una conducció de veritat".
Una altra de les conseqüències d'aquesta normativa serà la penalització dels motors dièsel més contaminants, unida a l'encariment del preu del gasoil que va anunciar el Consell de Ministres al juliol passat. Per al govern espanyol, el dièsel "té els dies comptats".
L'aposta per l'elèctric, també als ajuntaments
Amb aquest escenari, el cotxe elèctric se situa com la gran alternativa. Només en els primers mesos del 2018, les matriculacions han crescut més d'un 90%, segons l'associació de fabricants de cotxes espanyols, Anfac.
Aquests vehicles també són atractius per a les administracions. Molts ajuntaments valencians han fet una aposta clara pels cotxes elèctrics, oferint exempcions fiscals en les ordenances municipas, o promovent punts de càrrega.
Un exemple és Quart de Poblet (Horta). L'Ajuntament disposa de cinc vehicles d'aquest tipus en el parc mòbil, i preveu instal·lar punts de recàrrega. També n'hi ha un a Alacant, i dos a Albalat dels Sorells (Horta Nord), mentre que a Alzira (Ribera Alta), n'hi haurà un abans d'acabar l'any i a València, on els autobusos municipals de l'EMT han incorporat 37 vehicles híbrids i dos d'elèctrics, n'han anunciat 12.