Adif aprova més de 160 milions per al corredor mediterrani entre la Comunitat Valenciana i Catalunya

Quasi 140 milions són per a connectar amb alta velocitat les tres capitals valencianes, especialment en el trajecte València-nuc de La Encina

Vies del tren del Corredor Mediterrani en una imatge d'arxiu
Vies del tren del corredor mediterrani en una imatge d'arxiu / Europa Press

El Consell d'Administració d'Adif AV, depenent del Ministeri de Transports, ha aprovat aquest dimecres inversions en el corredor mediterrani entre la Comunitat Valenciana i Catalunya per valor de 167,4 milions, dels quals quasi 140 milions es destinaran al territori valencià.

A la Comunitat Valenciana, les actuacions se centren en la connexió en alta velocitat entre les tres capitals provincials, especialment en el trajecte València i La Encina; "una peça clau en el desenvolupament del corredor mediterrani per a connectar el sud-est peninsular amb el nord-est i la resta del continent europeu en ample estàndard", segons Adif.

En aquest tram, s’instal·laran proteccions acústiques en el recorregut —pressupostades en 107,3 milions— per donar resposta als requeriments de les Declaracions d'Impacte Ambiental (DIA). Les pantalles, definides per un estudi acústic, es col·locaran al llarg de 29 quilòmetres en un total de 24 municipis.

Les obres s'han adjudicat a una Unió Temporal d’Empreses (UTE) integrada per Azvi i CHM Obras e Infraestructuras, i el seu seguiment i control el realitzarà una altra formada per SGS Tecnos, Infrakonsult Europa i Gesman Ingeniería de Gestión.

A més, també s'invertiran 22,7 milions d'euros en l'electrificació del tram Xàtiva-La Encina al llarg de 45 quilòmetres de via d'ample estàndard, mitjançant un sistema de 25 quilovats en corrent altern, l'empleat en la xarxa d'alta velocitat.

Els treballs, que s'han adjudicat a l’UTE formada per Cobra Instalaciones y Servicios, Ispalvia i Sociedad Española de Montajes Industriales, comprenen la modificació de la catenària actual, basada en un sistema de tres quilovats en corrent continu.

Completen les inversions aprovades per al traçat d'ample estàndard entre València i Alacant el subministrament de travesses per a la renovació, canvi d'ample i adaptacions del tram Xàtiva-La Teja, adjudicat a l'UTE formada per Drace Geocisa, Traviesas y Prefabricados de Aragón y Andaluza de Traviesas per més de 16,7 milions d'euros.

Inversions de 20 milions a Catalunya

Adif AV fa també nous passos en la implantació de l'ample estàndard en el corredor mediterrani al pas per Catalunya, amb inversions per valor de 20,7 milions d'euros. D'una banda, s'han adjudicat a Rover Rail, per 7,2 milions, els treballs en via i catenària per al canvi d'ample d'ibèric a estàndard en el tram Vandellòs-canviador de La Boella (35 km).

Les operacions abasten des de l'inici de la variant, a Vandellòs, fins al canviador de La Boella, punt en el qual els serveis ja s'incorporen a la LAV Madrid-Barcelona-França.

D'aquesta manera, es donarà continuïtat en ample estàndard des del canviador de La Boella fins a l'enllaç de la variant amb el tram Vandellòs-Castelló, en el qual també es canviarà l'ample de via.

Finalment, s'ha adjudicat un contracte per al subministrament i transport de 100.000 travesses i subjeccions que s'empraran en la implantació de l'ample internacional en el tram Castelló-Vinaròs-Vandellòs-La Boella, la renovació de travesses en el ramal a Tortosa i la remodelació de l'estació de València-la Font de Sant Lluís, per import de 13,5 milions.

D'aquests, 7,2 milions corresponen als materials per al tram Castelló-Vinaròs. L'UTE formada per Drace Geocisa y Prefabricaciones y Contratas serà l'encarregada de subministrar-los.

També et pot interessar

stats