El valencià Javier Aparici exporta a Londres la seua moda amb "transparència radical"

Amb la seua marca Sohuman, compromesa i amb fabricació nacional, es va convertir en el primer valencià a obrir la London Fashion Week

La marca del valencià Javier Aparici, a l'Institut Cervantes de Londres

El valencià Javier Aparici és l'alma mater de Sohuman, l'única firma de moda al món que practica de manera escrupolosa la "transparència radical", és a dir, que proporciona de manera desglossada el cost real de la matèria primera, de la mà d'obra, de l'enviament i del que guanyen ells com a empresa.

Amb aquesta línia mestra en el seu procés de fabricació, l'any passat Sohuman es va convertir en la primera marca espanyola a obrir la London Fashion Week. Ara, el treball del jove dissenyador valencià continua despertant interés entre el públic anglés.

La seua darrera col·lecció, "Anonymous was a woman" (que es tradueix literalment com "Anònim era una dona", però que també fa un joc de paraules amb el moviment global Anonymous), s'ha presentat, envoltada de llibres, a l'Institut Cervantes de Londres. No és casual: darrere del seu últim treball hi ha la reivindicació del paper anònim de la dona en les lletres.

La marca del valencià Javier Aparici, a l'Institut Cervantes de Londres
La marca del valencià Javier Aparici, a l'Institut Cervantes de Londres

Els seus punts de fabricació són diversos, però la seda, l'organza i el tafetà sempre es treballen a Espanya. Aquesta és una de les claus d'una marca que mostra el seu compromís amb una manera de crear i consumir moda més conscient amb el planeta.

Els dissenys d'Aparici els han vestit ídols de masses, com la model Miranda Kerr, l'actor i cantant Aaron Piper, però també gent del barri. A tots els conta el mateix: la seua moda té ADN.

També et pot interessar

stats