València Capital Mundial del Disseny ha atret trenta milions d'euros a la ciutat

Aquest dimarts s'han donat a conéixer les dades sobre l'impacte que ha generat el projecte durant l'any 2022

Són les primeres dades dels 300 actes que València ha acollit enguany / À Punt NTC

Dotze mesos de València com a capital del disseny han donat per a molt. La capitalitat mundial ha posat el focus del talent en València i s'han atret 30 milions d'euros a la ciutat: aquestes són les primeres dades d'impacte que s’han donat a conéixer aquest dimarts.

València Capital Mundial del Disseny ha dut 300 esdeveniments al nostre territori relacionats amb el món del disseny, la cultura o la moda, entre altres. Han sigut 350.000 visites, la meitat de fora de la ciutat, on destaca el públic jove i femení. Pau Rausell, director d’Econcult, la Unitat d’Investigació en Economia de la Cultura de la Universitat de València, ha declarat que “la participació cultural s’està feminitzant. En canvi, la creació de continguts encara continua masculinitzada”.

A grans trets, per cada euro invertit en el projecte se n'han aconseguit sis. Això significa uns 30 milions de despeses directes per a la ciutat i vint milions més en impacte de València com a marca. De fet, s'ha parlat d’ella en vora 180 mitjans internacionals.

Segons Xavi Calvo, director de València Capital Mundial del Disseny, des de fora ens diuen que "València està que se n'ix. Hem contribuït a ampliar l’agenda de celebracions i també en termes més difícils de mesurar, com per exemple que la gent parle més de disseny o llevar-li frivolitat a la mateixa paraula disseny”, ha afirmat. A més, assegura que per al 2023 encara queden reptes, com ara que València siga nomenada ciutat creativa de la Unesco en el camp del disseny.

També et pot interessar