L'increment de turistes per la Capitalitat Mundial del Disseny deixen a València nou milions extra

Els museus registren rècords de visitants i 200.000 persones han participat de forma activa en les activitats organitzades

Una persona camina davant l'Àgora de València, a la plaça de l'Ajuntament
Una persona camina davant de l'Àgora de València, a la plaça de l'Ajuntament / Rober Solsona (Europa Press)

Fa sis mesos que València és Capital Mundial del Disseny i l'equador serveix per a analitzar l'impacte que està suposant aquest títol per a la ciutat i el sector. Fins a l'abril, la despesa turística directa arriba als nou milions d'euros. Els museus registren rècords de visitants i 200.000 persones han participat de forma activa en les activitats organitzades. De la Capitalitat se n'ha parlat en 2.000 publicacions en 180 mitjans de tot el món.

D'aquest total, 2,6 milions d'euros corresponen a despesa en allotjament; 2,5 milions en bars i restaurants, i 3,8 milions en activitats culturals i altres despeses en destinació. De mitjana, els visitants atrets per València Capital Mundial del Disseny 2022 pernocten 3,9 nits a la ciutat de València.

Aquests són algunes de les dades més destacades dels resultats preliminars de l'estudi d'impacte de València Capital Mundial del Disseny 2022 que ha desenvolupat Econcult-Àrea d'Investigació en Economia de la Cultura i el Turisme de la Universitat de València. Informe que s'ha donat a conéixer aquest dimarts en el Col·legi Oficial de Decoradors i Dissenyadors d'Interior de la Comunitat Valenciana.

El codirector estratègic de la candidatura València Capital Mundial del Disseny i actual director de la unitat Econcult, Pau Rausell, ha deixat clar que, "si bé els objectius de la capitalitat van molt més enllà de l'impacte econòmic generat sobre el turisme, la veritat és que la celebració és un factor determinant per a explicar el bon comportament turístic".

L'estudi analitza que València va rebre bastants més visitants en comparació amb la mitjana de l'evolució del turisme urbà d'altres ciutats com Alacant, Barcelona, Màlaga, Madrid i Sevilla. Un diferencial que ve explicat parcialment per la celebració de València Capital Mundial del Disseny 2022, "que ha suposat quasi 50.000 visitants de tot Espanya i 25.000 estrangers més que el que li correspondria si haguera seguit la dinàmica mitjana de la resta de les ciutats", ha detallat Rausell.

Les previsions apunten que, de cara al segon semestre, l'impacte de la capitalitat "s'accelerarà" i, d'acord amb la projecció d'algunes estimacions, és plausible que, a final d'any, València Capital Mundial del Disseny 2022 haja captat l'atenció de més de dos milions de persones i haja atret uns 150.000 visitants estrangers el 2022.

També et pot interessar