Una obra sobre Ausiàs March inicia el festival de teatre clàssic de Peníscola, que presenta una edició reduïda

El castell acollirà huit representacions fins al 31 de juliol, dos de les quals de companyies valencianes.

Una de les escenes de 'El increíble asesinato de Ausiàs March', dels valencians de la companyia Crit
Una de les escenes de 'El increíble asesinato de Ausiàs March', dels valencians de la companyia Crit / Crit Companyia de Teatre

La pandèmia ha reduït i retardat, però no suprimit un dels festivals de teatre clàssic de referència a la Comunitat Valenciana, el de Peníscola. Aquest dijous comença una nova edició, amb només huit representacions. Com a novetat, hi haurà unes jornades digitals en què els professionals del sector teatral analitzaran el panorama que obri la pandèmia en les arts escèniques.

El festival de teatre clàssic de Peníscola arranca aquest dijous amb els espectacles de huit companyies, dos des les quals valencianes. Per a aquesta setmana s’han programat dues obres. La primera, el thriller El increíble asesinato de Ausiàs March, de Crit Companyia de Teatre, es representarà aquesta nit a les 22:30 hores. L’actor castellonenc Panchi Vivó encarnarà l’il·lustre poeta valencià. Amb ell, a l’escenari, hi haurà Rebeca Izquierdo, actriu val·lisoletana resident a Borriana.

La companyia valenciana Crit estrenarà a Peníscola la versió en castellà de l’obra que té com a protagonista Ausiàs March i que representarà posteriorment en el Festival de Teatre Clàssic d'Almagro. El thriller teatral, escrit per Daniel Tormó i Anna Marí –també en l'elenc–, juga amb el passat i el present, on Ausiàs March “sempre està present a través de noms de carrers i places”.

Les representacions es reprendran dissabte amb la shakespeariana Tito Andrónico, una coproducció de Teatre del Noctàmbul i el Festival de Teatre Clàssic de Mèrida. Aquesta adaptació de Nando López posa davant el públic els mecanismes de la violència.

El pròxim dimarts continuaran els espectacles teatrals amb Celestina, la tragiCLOWNmedia, de La Escalera de Tijera; mentre que Un musical barroco, de Proyecto Barroco es representarà el dijous 24. El dissabte 25, el pati d’armes del castell acollirà Hipólito d’Eurípides, un muntatge de Maltravieso i La Almena.

Una obra de García Lorca, Amor oscuro (Sonetos), de Viridiana Producciones, tindrà lloc el dimarts 28 de juliol. Dos dies després, el dijous 30, es representarà Buscando Cervantes, de Castro Romero Flamenco. Per a la cloenda, el divendres 31, s’ha programat la projecció d’un documental de l’Associació Fundació de Dany Cerebral Adquirit Ateneu de Castelló, Gent divergent, i l’espectacle de La Fam titulat Féi.

Jornades en línia sobre la nova situació

Paral·lelament a les representacions, enguany s’han organitzat unes jornades en línia en què directors, actors, dramaturgs i programadors culturals, entre altres perfils, analitzaran el nou escenari al qual s'enfronta el sector cultural i les noves possibilitats que obri la pandèmia.

El fet que les representacions es facen al pati d’armes del castell o a la via pública, juntament amb mesures de prevenció, han possibilitat la celebració d’aquest icònic festival en les circumstàncies sanitàries actuals, encara que un temps després de la data inicialment prevista.

Personatges d'època recordaran les mesures de seguretat que cal complir a través de versos, rimes i cançons, “establint així un clima de confiança i de riure durant la prèvia a accedir a l'interior del castell”, segons ha explicat el director del festival, Carles Benlliure.

També et pot interessar

stats