La periodista valenciana detinguda per la protesta del Prado: “Ens van detindre perquè ens vinculen als activistes”
Queda en llibertat després de passar 30 hores a la presó i li imputen un delicte d'agressió al patrimoni
“A la fotògrafa i a mi ens van detindre perquè estàvem amb els activistes i, per tant, ens vinculen a ells”. És l’argument que la justícia i les forces de seguretat han donat a Joanna Giménez, la periodista valenciana que, juntament amb tres persones més –una fotògrafa i els dos activistes pel clima–, va quedar detinguda després que dos joves feren una pintada en una paret del Museu del Prado i després s’apegaren amb pegament als marcs de dos quadres de les 'majes' de Goya.
Assegura que no van rebre a penes explicacions quan les van detindre i que, fins i tot el seu advocat, va proposar que, en lloc de quedar detingudes les posaren en llibertat perquè estaven disposades a testificar quan les citara la justícia. Però aquests arguments no van convéncer els agents i les dues han estat detingudes 30 hores, segons ha explicat la mateixa Joanna Giménez en Les notícies del matí.
Han quedat en llibertat, però acusades d’un presumpte delicte de danys al patrimoni, per al qual es preveuen penes de presó que van des dels sis mesos als tres anys o una multa des de 12 a 24 mesos.
Per a la periodista, la seua detenció “és greu” i “atempta contra la llibertat de premsa d’Espanya”. “És deplorable” ha manifestat durant la seua intervenció en Les notícies del matí.
Joanna Giménez, periodista que escriu per al diari El Salto, estava amb la fotògrafa cobrint la protesta que van protagonitzar dos activistes de la plataforma Futura Vegetal en la major pinacoteca d’Espanya, el Museu del Prado, dissabte.
Els dos joves es van apegar les mans, amb pegament, a 'La maja desnuda' i 'La maja vestida', dos dels quadres més emblemàtics de Goya que s’exposen en aquest espai museístic. A més, van fer una pintada a la paret on es podia llegir “+1,5º” amb la intenció de denunciar el calfament global.
Joanna Giménez, que estava a la sala quan van passar els fets, els va enregistrar, però una vigilant d’aquest espai museístic li va demanar que deixara de gravar. Però Giménez va argumentar que era periodista i intentava exercir el seu dret a informar sobre el que passava, segons va relatar ella mateixa després del succés.
Més llegit
-
L'incendi al parc natural de l'Albufera crema 31 hectàrees i manté evacuats el Saler i dos càmpings
-
Tres encaputxats furten de matinada el Tresor de Villena, un dels conjunts arqueològics més importants de l'edat del bronze
-
La Vuelta 2026 passa per la Comunitat Valenciana: consulta recorreguts i horaris
-
Investiguen la causa de la mort d'un matrimoni irlandés trobat pels fills al 'jacuzzi' d'un xalet de luxe a Cullera
-
Eclipsi parcial lunar del 28 d’agost: et contem quan i des d’on es podrà vore
-
Un doble accident, principal hipòtesi dels investigadors en la mort del matrimoni irlandés en un 'jacuzzi' a Cullera