Els guardians de la galàxia d'Alacant, el grup de ciències de la UA que ha treballat amb la NASA

S'encarreguen de detectar i analitzar com són i com es comporten, els asteroides a l'espai

Els guardians de la galaxia d'Alacant / À Punt NTC

Els guardians de la galàxia d'Alacant és el grup de ciències planetàries de la Universitat d'Alacant. S'encarreguen de detectar, estudiar i analitzar com són i com es comporten els asteroides a l'espai, per si en algun moment hi haguera cap perill de col·lisió amb la Terra.

Adriano Campo, catedràtic de Física Aplicada de la UA, és un dels membres del grup i ens explica que “aquests fenòmens ocorren cada 5.000 o 6.000 anys. No és com en el metro, que passa regularment, és més com l'autobús, que poden passar-ne tres cada cinc minuts o no passen fins al cap de mitja hora”. El catedràtic assenyala que “és fonamental descobrir-los, seguir-los i conéixer-ne l'òrbita”.

El grup d’Alacant ha participat en la missió de la NASA per a desviar la trajectòria d'un asteroide, amb l'impacte de la nau DART el mes de setembre passat. Aconseguiren retallar l'òrbita en 33 minuts. A més, han informat que entre el 23 de novembre i el 27 de desembre quatre asteroides més s'aproximaran a la Terra, però sense cap perill.

Un altre repte és la localització d'asteroides que passen desapercebuts per la seua proximitat al Sol: “Són molt difícils de descobrir perquè, naturalment, en estar prop del sol, no es poden observar a la nit”, declara Campo.