La Crida, l’Ofrena i els bunyols, els temes de les Falles que més es busquen en Google
Les festes falleres desperten més interés entre els usuaris de l’estranger que les de Sant Fermí o la Feria de Abril
La Crida, la falla municipal o l’Ofrena són, a més dels bunyols, alguns dels assumptes relacionats amb les Falles que més encurioseixen els usuaris i que li pregunten a Google a través de les seues cerques. Així ho conclou un estudi elaborat per al Clúster d'Empreses Innovadores per al Turisme de la Comunitat Valenciana (Adestic), que també revela que la festa josefina és la que més interés desperta entre els internautes que recorren a aquest buscador per a satisfer la seua curiositat sobre les festes populars espanyoles. Les Falles atrauen més recerques que altres festes multitudinàries, com ara Sant Fermí o la Feria de Abril.
De fet, sols en l’últim any, les cerques per internet referides a les festes josefines han crescut un 31% pel que fa a les recerques des de l’estranger, segons aquest estudi. Pel que fa a les recerques fetes des d'Espanya, després dels valencians, els madrilenys són els que més pregunten a Google per aspectes de les Falles.
Els usuaris d’altres països han fet 1.355.620 recerques relacionades amb la festa josefina, el que suposa quasi un terç més que les 1.035.290 del 2022. Els usuaris de Google més interessats en les Falles són els procedents d'Itàlia (17,4%), seguits dels Estats Units (16,5%), Mèxic (15,7%) i França (10,5%). Tanca el rànquing Colòmbia amb el 9,9% de les cerques.
Madrilenys, catalans i andalusos són, per darrere dels valencians, els que més pregunten a Google per les Falles
Quant a les recerques fetes des del territori nacional, després dels residents a la Comunitat Valenciana (39,2%), els espanyols més interessats en les festes josefines són els madrilenys (18,9%), els catalans (12,8%) i els andalusos (11,4%). Els segueixen, amb un percentatge menor, els ciutadans de Castella i Lleó (2,5%).
Respecte als temes que més es repeteixen en el buscador, els actes, la Crida, la Cavalcada del Ninot, els concerts, els dies de les Falles, els horaris dels actes més destacats, la falla municipal, l'Ofrena i la Nit del Foc són alguns dels assumptes que concentren més recerques.
I entre tots aquests temes que els usuaris li pregunten a Google, segons apunta l’estudi elaborat per agenciaseo.eu per al Clúster d'Empreses Innovadores per al Turisme de la Comunitat Valenciana, també es colen alguns dels elements gastronòmics de la festa més identitaris: els bunyols de carabassa o el xocolate amb xurros.
La localització d’aquestes recerques permetrà a les empreses turístiques traçar la seua promoció, tenint en compte els territoris que mostren més interessos per les festes falleres.