Espí s'aferra a la permanència

Un gol del davanter de Tavernes de la Valldigna permet el Llevant seguir somiant amb quedar-se en Primera

Espí celebra el gol
Espí celebra el gol / Manuel Bruque (Efe)

El Llevant ha aconseguit una victòria vital en la lluita per la permanència, després de derrotar 1-0 el Getafe al Ciutat de València, tot i haver errat dos penes màximes. Un gol solitari de Carlos Espí, que ha marcat set de les últimes nou dianes granotes, situa l'equip de Luis Castro a només quatre punts de la zona de salvació, amb 21 encara en joc. El miracle sembla encara possible.

Els llevantinistes, conscients de la importància del duel, han saltat a la gespa a per totes. De fet, Tunde ha pogut inaugurar el marcador en a penes cinc minuts, però el seu llançament ha acabat en el travesser. I poc després, ha arribat una acció que podria haver canviat el signe del partit. L'àrbitre li ha mostrat la targeta roja directa a Espí per una entrada sobre Djené, però finalment l'ha deixada en una groga després que el VAR l'avisara perquè la revisara. El domini granota ha continuat fins al descans, amb fins i tot un gol anul·lat per fora de joc, però el marcador no s'ha mogut.

En la represa, el Llevant ha continuat buscant el gol de la victòria, però li continuava faltant encert cara a porteria. Espí ha disposat de l'ocasió més clara en un mà a mà amb David Soria, però el seu llançament amb l'exterior de la cama dreta se n'ha anat fora. Poc després, els de Luis Castro han tingut l'opció de marcar des dels onze metres, però el porter local ho ha evitat, endevinant les intencions de Dela, que encara no sabia el que era errar un penal. Els minuts passaven i el nervisosime s'apoderava del Ciutat de València, que sabia que els tres punts eren claus per a continuar en Primera. I finalment, l'heroi dels últims partits ha tornat a aparéixer. Espí, amb una bona rematada de cap, ha acabat amb la resistència del Getafe. El seu huité gol, i el seté dels últims nou dels llevantinistes, ha servit per a aconseguir un triomf de fe. Iván Romero ha pogut ampliar la renda ja en el tram final, però Soria ha tornat a aturar la segona pena màxima del partit.

Tot i el patiment final, els de Luis Castro mantenen l'esperança de salvar-se. Ara rebran al Ciutat de València un rival directe en la lluita per la permanència, el Sevilla, en una nova final.

També et pot interessar

stats