Espanya busca la primera Eurocopa

L'equip entrenat per Montse Tomé s'enfronta a Anglaterra, actual campiona, a Basilea

Aiatana Bonmatí celebra el gol que li va donar a Espanya el pas a la final
Aiatana Bonmatí celebra el gol que li va donar a Espanya el pas a la final / Piroschka Van De Wouw (Reuters)

La selecció espanyola femenina de futbol té l'oportunitat de tancar el cercle. Després de proclamar-se campiona del món a Austràlia ara fa dos anys, les de Montse Tomé perseguixen l'únic títol que els falta, l'Eurocopa, per a convertir-se en el primer equip que conquista la triple corona (Mundial, Lliga de les Nacions i Eurocopa).

La rival en la final serà una vella coneguda, l'actual campiona d'Europa i la mateixa que en la final del Mundial: l'Anglaterra de Sarina Wiegman. Les dos seleccions arriben al partit decisiu després de suar de valent en les semifinals. Les angleses van superar Itàlia en l'últim minut de la pròrroga, que van forçar de manera agònica amb un gol en el temps afegit. Espanya també va patir per a derrotar Alemanya amb un gol d'Aitana Bonmatí en la pròrroga.

Montse Tomé podrà disposar de l'onze de gala, amb el retorn a la titularitat de Laia Aleixandri, després de complir sanció per acumulació de targetes. En canvi, les angleses tenen el dubte de Lauren James, que va haver de ser substituïda en el descans de les semifinals.

També et pot interessar

stats