El compte de Twitter anglés del València CF revoluciona les xarxes socials

Una estratègia comunicativa en aquesta xarxa social aconsegueix més de 4.000 seguidors en dos dies.

El compte de Twitter anglés del València CF revoluciona les xarxes socials
El compte de Twitter anglés del València CF revoluciona les xarxes socials

Sean Bai, mà dreta del president del València CF Anil Murthy i community manager del compte anglés (@valenciacf_en), s'ha encarregat de posar en la primera plana de Twitter l'equip valencià. John el Becari, un personatge creat expressament per l'encarregat del compte oficial, ha aconseguit impulsar un perfil que, segons les paraules d'Anil Murthy, "era residual".

Durant una setmana, els tuits del València CF en llengua anglesa han seguit una estratègia comunicativa arriscada i fora d'allò comú per a una entitat esportiva, basada en les ferramentes de treball a la seua oficina o a contar com John va aconseguir el treball amb un CV inventat, entre altres qüestions.

Aquest experiment es basava a arribar als 60 000 seguidors, o si no John seria acomiadat. Per això, gràcies a l'ús irònic dels tuits i l'aprofitament de les ferramentes com els gifs, usuaris de tot el món van començar a interactuar, repiular i seguir el compte anglés de l'equip. La interactivitat era total, i John va fer més de 500 tuits i va aconseguir 3.000 seguidors en un dia. El compte va augmentar els seguidors de manera progressiva, i l'últim dia, van arribar a tindre 61.417 seguidors. D'altra banda, el dia 20 de novembre, aquest compte va esborrar uns 21 tuits, ja que alguns d'ells van ser polèmics.

Rebeca Díez, experta en xarxes socials, ha fet una valoració negativa de l'estratègia seguida pel compte oficial. Díez ha defés que aquest tipus de polítiques comunicatives han de ser estudiades abans de posar-les en pràctica, ja que els comptes han de pensar si volen "quantitat o de qualitat". A més, segons les seues paraules, "la imatge del club s'ha vist danyada", ja que els seguidors fidels i amb llaços en el València CF se senten malament pels missatges publicats. Díez afirma que el club valencià hauria de demanar perdó per si alguna persona s'ha pogut sentir ofesa.

Fonts del València CF afirmen que aquesta estratègia comunicativa "és millorable en la seua execució". No obstant això, asseguren que un dels objectius que volien aconseguir era que persones que utilitzen Twitter com a font d'entreteniment s'acostaren al compte oficial de l'equip en anglés. D'altra banda, destaquen que el tracte ha sigut més informal amb els usuaris per part del community manager per a garantir que l'estratègia arribara a més gent.

Els clubs europeus responen amb indignació

Aquesta estratègia ha arribat fins i tot a les màximes competicions europees: la Champions League i l'Europa League. Tres clubs que juguen alguna d'aquestes competicions com són els alemanys Bayer Leverkusen i el Borussia Dortmund, a més de la Roma italiana, han respost des del seu compte oficial en anglés. Aquests van criticar els missatges del compte anglés del València CF, però segons diverses fonts, el Bayer Leverkusen va enviar una carta en la qual demanava perdó i rectificava pel seu tuit.

També et pot interessar