Indignació en les xarxes per una polèmica campanya de màrqueting de La Pollería
Els cartells tapen el missatge contra la LGTBIfòbia de Joves PV-Compromís al barri valencià de Russafa
La darrera campanya de màrqueting de La Pollería, una gofreria amb productes de forma fàl·lica, ha generat una gran polèmica en les xarxes. Hi ha usuaris que l'acusen de ser una mostra de pinkwashing o 'blanqueig rosa', una instrumentalització del col·lectiu LGTBI amb finalitats comercials. N'hi ha que demanen el boicot a l'empresa.
En el seu compte personal, el secretari autonòmic d'Ocupació, Enric Nomdedéu, ha plantejat a la Conselleria d'Economia la possibilitat que la campanya siga sancionable.
L'epicentre de la polèmica es troba a escassos metres del punt on es va reunir un nou grup ultra que la Fiscalia de Delictes d'Odi investiga per presumptes accions LGTBIfòbes a la ciutat de València, Bastión Frontal. Allà les joventuts de Més-Compromís van empaperar parets amb el missatge "per elles" sobre banderes de l'arc iris i trans.
La intervenció de Joves PV al barri de Russafa es va acompanyar d'un missatge contundent: "El feixisme ha passat d'assenyalar-nos a agredir-nos i, fins i tot, matar-nos."
Aquesta acció, doncs, és una resposta a l'increment exponencial de la violència LGTBIfòbica al País Valencià i a la resta de l'Estat, amb l'assassinat de Samuel Luiz a la Corunya al crit de "maricó" com a màxim exponent.