APunt Aquest contingut ja no està disponible per veure.

El xicotet comerç demana un pla d’eixida urgent i nous pressupostos per a eixir de la crisi

21 min.
tp

En aquest estat de confinament, una de les imatges que més recorden la anormalitat de la situació és eixir al carrer i veure els comerços tancats, xicotets locals familiars, emprenedors que dediquen l’activitat professional a oferir un servei de proximitat, en contacte diari amb la gent. Eixos punts que omplin de color i de moviment cada barri estan pràcticament inoperatius. Un 70% estan tancats, segons ha explicat en una entrevista en Les notícies del matí Rafa Torres, president de Confecomerç, l’associació valenciana que aglutina aquests locals.

El 30% restant, el que pot obrir, també percep els efectes de la crisi, ja que els consumidors estan optant majoritàriament per fer la compra en grans superfícies. Una situació crítica, a la qual s’uneix la incertesa sobre el seu futur. “No es poden fer previsions, necessiten urgentment un pla d’eixida, perquè hem de fer plans de contingència”, ha assenyalat Torres, que ha demanat “realisme” a les autoritats i que expliquen que la tornada a la normalitat “serà molt progressiva i lenta”.

El president de Confecomerç també ha instat a fer una reforma “profunda” dels pressupostos, que posen sobre la taula “ajudes suficients” per al sector “i no tiretes per a contindre hemorràgies”. “Cal reflexionar sobre la importància del comerç; a banda de promoure la riquesa local, la proximitat i ser més sostenible, la gent s’està adonant de la importància que tenen per a mantindre la relació entre les persones des d’un punt de vista emocional”, ha explicat.

Bons de compra i una plataforma en línia

L’associació Confecomerç baralla diferents opcions per a posar el seu granet d’arena i ajudar al sector. Per una banda, prepara una campanya de bons de compra, que es puguen adquirir al bancs, valguen diners i tinguen descomptes per a consumir en el xicotet comerç, perquè es puguen emprar quan la situació millore. L’altra idea és crear una plataforma de venda en línia per a tots els comerços associats, vora 15.000 en tota la Comunitat Valenciana.

Mesures que, en canvi, Rafa Torres insisteix que han d’anar acompanyades del suport institucional. De fet, sobre la venda en línia, ha assenyalat que no està sent l’alternativa a la compra presencial i que grans cadenes i multinacionals també tenen pèrdues en aquesta modalitat. També ha advertit del perill que la política de descomptes s’estenga més enllà de la crisi. “Cal donar valor al xicotet comerç, que es valore per una cosa més que pel preu; estàvem en una espiral de consumisme desbocat”.

Contingut no disponible