Vora 5.000 treballadors del sector tauleller estan en un ERTO
La caiguda de la producció i les vendes i les dificultats en el transport són entrebancs per a la indústria més important de Castelló.
Unes 40 empreses del centenar que integren la patronal del taulell estan en expedients de regulació temporal d’ocupació. Segons dades aportades per Ascer, dels 15.800 treballadors de les fàbriques –que es concentren la majoria a les comarques del nord– 4.898 estan dins d’algun ERTO i aturats temporalment.
La caiguda de la producció i les vendes i les dificultats en el transport són causes importants de la parada de la indústria, segons ha indicat el secretari general d’Ascer, Alberto Echevarria. Les dades de l’Institut de Comerç Exterior mostren que les vendes a l’abril del sector ceràmic han caigut un 38% respecte a l’any passat. Des d’Ascer alerten que la tornada a la normalitat no serà traslladable al sector industrial.
Les aturades dels treballadors tenen una durada de dos a tres mesos i en alguns casos només afecten unes hores dins de la jornada laboral. Ara caldrà esperar que finalitzen els ERTO perquè es mostre foto final de com queda la situació, però segons fonts del sector, podrien donar-se importants reduccions de personal, tal com va passar el 2008.
Més llegit
-
L'avi dels menors desapareguts a Indonèsia: "La probabilitat de trobar-los vius és poca"
-
La família de les víctimes del naufragi a Indonèsia demana prudència i evitar especulacions
-
Decreten l'alerta hidrològica al riu Segura per les pluges
-
L'Ajuntament de València suspén Expojove i totes les activitats municipals a l'aire lliure este diumenge
-
Indonèsia amplia la recerca del valencià i tres dels seus fills desapareguts després d’un naufragi
-
Compte arrere per a adquirir la balisa V-16, obligatòria a partir del 2026