València concentra més d'un terç dels brots detectats des del final de l'estat d'alarma
La ciutat suma 50 dels 143 focus localitzats a la Comunitat Valenciana, que han contagiat 316 persones.
L'últim balanç sobre la incidència de la Covid-19 a la Comunitat Valenciana fet públic per la Conselleria de Sanitat aquest dimarts deixa cinc nous brots a la ciutat de València. Amb aquesta actualització, a data d'11 d'agost, la capital concentra 50 brots dels 143 que s'han localitzat en tot el territori des que acabà l'estat d'alarma el 21 de juny, el que suposa més d'un terç.
En total, els focus de València han contagiat fins ara 316 persones. La immensa majoria impliquen menys de cinc casos, encara que hi destaquen dos brots que han tingut una incidència considerable: un associat a l'oci nocturn que va sumar 38 contagis, i un altre d'origen social amb 84. De la resta de focus, cap supera els deu casos: hi ha un que afecta nou persones, altres dos amb set infectats i quatre més amb sis casos. La resta tenen entre cinc i tres positius.
La ciutat ha detectat en les últimes dues setmanes un total de 941 positius, 425 dels quals durant el cap de setmana. Només cinc dels 50 brots es van detectar fa més de quinze dies.
València i l'àrea metropolitana, epicentre dels brots
Cada dia creixen els municipis valencians amb algun cas de Covid-19. Al final de juliol eren 148 municipis els que estaven afectats, i onze dies després la xifra ha crescut a 175. La suma de casos positius les últimes dues setmanes arriba a 2.413. València i l'àrea metropolitana s'han convertit en la nova normalitat en l'epicentre de la pandèmia a la Comunitat Valenciana, ja que aquesta zona concentra el gruix dels brots més voluminosos que s'han detectat en el territori.
Onze dels 20 municipis valencians amb més persones infectades estan, de fet, a l'àrea metropolitana de la capital valenciana. A més de València i Burjassot, destaquen altres municipis de l'Horta com ara Mislata, Torrent, Paterna, Manises, Montcada o Xirivella, que tenen entre 20 i 70 positius en cada cas.
Més llegit
-
El gran sopar de la nit de Nadal: una tradició castellana que va arribar amb la televisió
-
Avís taronja per pluges de fins a 100 l/m² al litoral nord d’Alacant i sud de València
-
Detenen un jove per agredir sexualment una dona mentre esperava el tramvia a València
-
Reobertes totes les carreteres de l'interior de Castelló afectades per la neu
-
El dia de Nadal deixa més de 200 l/m² en punts de la Marina i la Safor
-
Nadal gris i fred
Més vist
Més escoltat
-
25.12.2025 | L'hora de la cultura
-
24.12.2025 | "Viatges", amb Clara Estrems | Com se celebra el Nadal arreu del món
-
23.12.2025 | 90 minuts
-
24.12.2025 | Vicente Mallols i la màgia del stop motion
-
24.12.2025 | Homenatge a Glamour i Comité Cisne, dos grups emblemàtics del pop rock valencià dels 80
-
24.12.2025 | La vesprada d'À Punt | Segona Part